Sitta bekvämt

Spånar om vilka stolar vi ska ha vid skrivbordet. Jag har alltid tänkt typen sittvänlig skrivbordsstol eftersom jag har problem med både rygg och nacke men de är oftast så tråkiga. Vill man betala mängder av pengar så finns det snygga skrivbordsstolar att välja på men eftersom vi ska ha två platser blir ju också kostnaden dubbelt upp. Så nu har jag istället börjat fundera på en "vanlig" stol med snygg design och ett par jag funderar starkt på är de här. Och då ligger "About a Chair" från Hay i topp, visst är den snygg! Den till höger är som bekant Eames Plastic Side Chair med kromade ben men jag kan tycka att den börjar bli lite uttjatad då man ser den överallt. Jag ska kolla upp vilken som är bekvämast att sitta i. Och hur länge de håller sig vita, man kanske bör välja svart istället.


 


Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

About a chair är underbart vacker, och ännu finare i verkligheten! Lycka till med valet!



Kran

2012-02-08 @ 07:39:16
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Anna - Stugstrapatser

About a chair i svart har jag varit sugen på som köksstol. Mycket, mycket snygg! Själv är jag inte så förtjust i Eamesstolen, den är för mycket ungdomstid för att jag ska klara av att ta till mig den en gång till. ;-)

2012-02-08 @ 08:20:23
URL: http://www.stugstrapatser.se
Postat av: Maria Westerlund

Jag har vita Eames och de går superbra att tvätta av dem - allt går bort! Men tänk på att den är några centimeter lägre än kanske Haystolen, vilket kanske inte blir bekvämt mot bordshöjden. Lycka till i alla fall - båda är fina :)

2012-02-09 @ 17:35:57
URL: http://miawinredning.blogspot.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se