Min dag idag... och ett par favoriter!

Oj, vad fort helgen gick! Men så är det när man har roligt! Vi hade nämligen kalas på lördagen så det är därför det varit lite tyst här, har inte riktigt hunnit med bloggen då. Kalaset var för både för mig och min dotter, vi brukar slå ihop eftersom det bara är en vecka mellan våra födelsedagar, jag idag och dottern nästa vecka. Lite kul är det att i november firas min man och son dagarna efter varann, så vi har alltid haft bara två kalas per år. Så fantastiskt vädret har varit denna vecka... och helgen, igår satt vi ute till sena kvällen och den var ljummen och helt underbar. Kunde inte varit bättre en kalasdag!
 
Jag har ännu bara hunnit nosat på det som skrivits om årets Formex men redan hittat ett par favoriter. Trärena produkter är egentligen ingen favorit hos mig men man bara måste älska Christoph Finkels träskålar, så vackra... en njutning att titta på. Trevligt att han tar tillvara träets naturliga skavanker istället för att välja den finaste ådring enbart. Titta på fler bilder på hans Facebooksida.
 
 
 
 
Jag sugs åt allt svart och vitt just nu så Pappelinas grafiska och  s-n-y-g-g-a  kuddar är mums! Vill ha, vill ha...
Jag spanar vidare efter finheter, det är så kul att se vad alla rapporterar från Formex. Och så får man väl tacka den som uppfann "bloggeriet" för tänk vad vi hade missat annars!
 

Kommentarer
Postat av: EM

Charmiga skålar, och ja, jättesnygga kuddar! Och ännu mera JA och tack till den som uppfann bloggar...
kram elsamarianne

2012-08-20 @ 14:18:53
URL: http://elsamariannes.blogspot.com
Postat av: tina

Hej Irene!! Här rullar allt på...maken är igång och jobbar sen några veckor och hösten känns i antågande! Vad härligt att du inte haft problem med ryggen under sommaren, man behöver det när det stökar annars. Håller tummarna för att den inte bråkar för mycket med dig! Jadu, väder och shopping går verkligen hand i hand och jag har försökt låta bli men som sagt..... ibland springer man bara på SAKEN och då gäller det att slå till =) Ja ost är en favorit, och tyvärr så har jag skippat lchf för ett tag. Fick ju lite problem med hjärtat och jag har ju struma och äter levaxin och enligt min läkare kan det vara så att en kombination av lchf och levaxin kan trigga igång förmaksflimmer . Tråkigt eftersom jag verkligen gillade metoden med att ta bort kolhydrater. Just nu kör vi liknande viktväktarna och det funkar, men jag gillar som sagt att få äta det som var tillåtet med lchf. Får se om jag vågar prova senare igen.... Vad gott att höra att du kämpar på. Vi får kämpa på och pusha på varandra!! Ha nu en härlig vecka och vi hörs, jag känner att jag har lite mer blogglust nu så förhoppningsvis blir det mer tid här =) Om du har Instagram finns jag där som tinaminastina...ett kul ställe att hänga på! Kram till dig Irene!

2012-08-21 @ 15:17:24
URL: http://tinaminastina.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se