Samum

Ett alternativ till tavla är ju som bekant att spänna upp tyg på antingen en canvasduk eller en tretexskiva, något som jag själv gjort och säkert många andra med mig. Det här tyget av den svenska konstnärinnan Astrid Sylwan för Marimekko är jag riktigt sugen på till tv-rummet. Tyget heter Samum vilket betyder ökenvind på arabiska och säljs som ett konsttyg i ett stycke, längd och bredd 194 cm x 145 cm till priset av 1135 kronor. Ganska ok pris om man tänker på vilken vacker tavla man får och att det nog kan räcka till en kudde eller något annat också! Som jag har väntat på detta tryck sedan jag såg ett par bilder här och nu finns det äntligen i handeln. Fast det enda stället jag hittat det på hittills är Klara of Sweden, vilken tur för mig att butiken finns i Göteborg så jag kan ta mig en titt. Och tur för er andra att de dessutom har en webbutik!


Kommentarer
Postat av: guldmulten

Det är kanonsnyggt!

Det finns på designonline.se oxå :)

2011-10-18 @ 19:14:38
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Postat av: Malin

riktigt läckert tyg. Ser fram emot på att se det hos dig. :-)



Kram malin

2011-10-19 @ 08:26:44
URL: http://inneoute.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se