Mors Dags-tävling

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Tillsammans med Ordmärkt har jag ännu en tävling! Den här gången kan du vinna den här fina bricka till Mors Dag den 29 maj. För visst är väl ändå mamma värd lite uppmärksamhet då, eller hur! Uppgiften för dig som vill vara med och tävla är att motivera varför du vill vinna brickan till Din mor. Svaret kan formuleras precis som du vill och skrivs i kommentarsfältet till detta inlägg tillsammans med din mailadress (syns ej utåt). Bästa motivering utses av Ordmärkt och går inte att överklaga. Vinnaren meddelas därefter personligen samt i ett nytt inlägg här på bloggen. Observera att tävlingstiden är endast en vecka, t.o.m. 22 maj för att du ska hinna få den lagom till Mors Dag. Lycka till!




Brickan är tillverkad i björkfanér och storleken är 15 x 30 cm.

Kommentarer
Postat av: Helene Langborg

Den brickan vore perfekt att ge till min mamma som precis blivit pensionär!

Då hon nu är sin egen chef ;-) och själv bestämmer över sin egen tid!



Med hopp om lycka!

Helene



2011-05-16 @ 22:28:56
URL: http://ullevidsdal.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Jag skulle vilja ge den till min mamma som efter att min pappa fick en stroke, får dra ett tungt lass. Hon kan behöva nåt uppmuntrande.

Hoppas på lite tur. :)

2011-05-16 @ 23:19:50
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: milla - andante

Min mamma har alltid en lugn inställning till livet och hon njuter av de små sakerna i tillvaron. Detta beundrar jag hos henne och det skulle vara fint att ge henne brickan som extra uppskattning för att hon finns!



Camilla:)



2011-05-16 @ 23:33:17
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Lena

Till min fina mamma!

Som nyss blivit änka, som står inför en flytt, som varit tvungen att sälja sin kolonistuga... men ändå orkar ta för sig av livet...

En beundransvärd människa! Och min bästa vän!



Lena

2011-05-16 @ 23:33:52
URL: http://jagochvitt.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag skulle vilja ge den till min mamma, helt enkelt för att hon är den Bästa mamman i heeeela världen : )

2011-05-17 @ 13:07:32
URL: http://altdesign.blogg.se/
Postat av: Carola L

Jag vill ge den till min mormor för hon är verkligen bäst i hela världen - hon fyllar 80 i år och är fortfarande igång som värsta ungdomen!



Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/may/bricka.html

2011-05-17 @ 17:10:11
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Lotta från Småland

Min mamma gick bort alldeles för tidigt. Hon var bara 55 när hjärtat utan förvarning slutade slå. Att njuta av livet har blivit viktigare efter detta och budskapet på brickan påminner mig om det.

Nu är jag själv mor och vill göra det bästa av livet tillsammans med min familj. Därför vill jag ge brickan till mig själv så att jag inte glömmer bort att njuta av ögonblicket!



2011-05-17 @ 17:46:07
URL: http://lottaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Spacegirl

Därför att min mamma är det bästa man kan ha =)

2011-05-17 @ 23:01:46
URL: http://spacegirl.blogg.se/
Postat av: Lissen

Min mamma behöver all uppmuntran hon kan få.

Daglig värk i kropp och leder, men alltid leende ändå.



Vill duka upp gott fika till min lilla mamma och överraska med en ny bricka med fint budskap

2011-05-18 @ 08:13:49
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Kia M

Ger brickan till mig själv, som är MOR, eftersom jag är sjukpensionär och brickan har ett budskap som skulle passa mig bra.



Glad MORS-dag till er alla därute på surfvågorna ;)

2011-05-18 @ 08:43:47
Postat av: Solbritt

Jag ger mig själv brickan, så jag kan duka den och servera mina barn när de kommer hem. De kan också behöva ett tänkvärt ord.

2011-05-18 @ 09:22:41
Postat av: Helena

Jag har varit riktig bråkig under min tid pågrund av att något har varit fel. Jag har kämpat i flera år för att veta vad som är fel. Det här varit svårt mycket bråk med min mamma. Men hon fanns alltid där för mig hon stöttade mig hon lät mig aldrig må dåligt hon ville inte se att jag skulle må dåligt. Visst det har varit bråk och så men hon har gett mig all sin kärlek hade jag varit henne så hade inte jag stått ut med mig själv. Idag mår jag mycket bättre med min medicin och mamma finns där fortfarande för mig. jag bor fortfarande hemma och har svårt att släppa taget av mamma. Jag är 22 år men fortfarande grymt mammig. Jag skulle vilja vinna det här för att visa min uppskattning för hon alltid har stått vid min sida fast hon vissa gånger har velat ge upp. Jag älskar min mamma så mycket hon är värd att få den här brickan. Jag vill att det ska bli världens bästa mors dag åt henne. Det är min mamma värd.

2011-05-18 @ 09:53:12
URL: http://www.cosmopolitan.se/bog/modell19
Postat av: Micaela

Min mamma jobbar ganska mycket och hon unnar sig nästan aldrig något. Så jag vill vinna den här till henne och visa att jag älskar henne och att hon är min undebara mamma.

2011-05-18 @ 09:54:46
Postat av: Lili

Min mamma är bästa,Jag längtar mycket efter henne,som är i mitt hemland,och jag kan inte ta hand om henne,skulle vinna det fina bricka med fina svenska ord och ge henne överraskning!Jag älskar mamma!

2011-05-18 @ 11:16:24
URL: http://www.gratishav.blogspot.com
Postat av: Erika

Tycker ju själv att jag är världens bästa mamma och kan dela med mig om en rolig sak som hände i vintras!



"Har en stunds mys med yngsten (drygt ett år), fylld av moderlig kärlek säger jag " jag älskar dig" till honom varpå han lägger sig nära mig och viskar " jag älskar Lars!". Hm... Mysstund därmed avslutad!"

2011-05-18 @ 11:43:04
Postat av: christina olsson

Den skulle jag vilja vinna till min mamma som har så ont i hela kroppen

2011-05-18 @ 12:02:00
Postat av: Lina -hus&bus

Jsg vill ge den fina brickan till min mamma bara just för att hon är min mamma och det är hon väldigt bra på:)

2011-05-18 @ 14:54:51
URL: http://husochbus.webblogg.se/
Postat av: Åsa Ullström

Till en mamma som alltid har tid att ställa upp för sin dotter :-)

2011-05-18 @ 14:58:39
URL: http://facebook.com/asa.ullstrom
Postat av: Marianne Eriksson

Jag skulle jättegärna vilja ha brickan själv, och jag är ju "mamma"... Men den passar absolut bra att ge bort också och jag gillar budskapet.

2011-05-18 @ 14:59:26
Postat av: Victoria Svensson

Jag skulle gärna vinna och ge denna till min mamma för att än en gång förklara för henne att hon inte behöver ha skuldkänslor för att hon inte kan spendera mer tid med mig. Det är ju som sagt inte mängden tid det handlar om utan att kvalitén på umgänget !

2011-05-18 @ 15:27:30
Postat av: victoria

Jag vill vinna denna till min mor, då hon går och bär på mkt tungt nu. Vi har tyvärr många väldigt sjuka i familjen, och hon sliter var dag för att vara där och stötta och hjälpa, samtidigt som hon försöker sköta sitt jobb och sig själv. Så fantastiskt osjälvisk med otroligt mkt kärlek till alla. Hon är definitivt värd denna brickan. Världens bästa mamma!

2011-05-18 @ 20:27:43
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Amanda

För att min mamma har ett hjärta av guld och jag skulle gärna vilja ge henne ett så fint budskap som ett tecken på att jag värdesätter hennes sällskap.

2011-05-18 @ 20:51:08
Postat av: Olof Forslund

Efter ett bråk med min ack så älskvärda mamma åkte hon till Grekland i en vecka idag. Hon kommer fylla år där borta och jag mår pyton för att vi skildes som ovänner. Jag har aldrig uppvaktat henne på mors dag och gissa om hon skulle bli förvånad!



2011-05-18 @ 22:29:08
Postat av: CECILIA LARSSON

Denna vill jag vinna till min älskade mamma som har varit med om mycket i sitt liv, men ändå hela tiden kämpar på och är ett stort stöd för mig och mina syskon och inte minst en underbar mormor till mina barn! Jag älskar min mamma!!

2011-05-19 @ 08:45:35
Postat av: M

Min biologiska mor vill inte ha någon kontakt med mig, på ovanligt tråkiga grunder. Därför vill jag vinna denna bricka, för att kunna ge till min svärmor, som agerar mor åt sina egna barn och respektive. Hon är en fantastisk människa!

2011-05-19 @ 17:17:52
Postat av: Isabelle

En fantastisk kvinna min mamma är! Jag i hjärtat håller henne mycket kär, hon alltid finns där för mig, aldrig på hennes läppar det hörs ett nej. Fixa, ordna och vara alla till lag, med denna korg vill jag se henne unna sig själv något ett tag.

2011-05-19 @ 20:01:52
Postat av: Isabelle

Bricka*

2011-05-19 @ 20:03:51
Postat av: Kristiina

En daglig påminnelse om att lev idag och ta vara på tiden! Till dig kära mamma!

2011-05-19 @ 21:55:36
Postat av: Magnus

Till min mamma som har den äran på morsdag med stora siffror som 60 år! Kom ihåg mamma, åldern är bara en siffra...låt oss ta vara på dem!

2011-05-19 @ 21:57:23
Postat av: Emma-Lena Svedberg

Till min mamma för att hon är bäst i världen. Och varje gång hon äter frukost på den brickan blir hon påmind om hur viktigt det är att ta vara på livet och njuta.

2011-05-19 @ 22:40:23
Postat av: Carro

Min underbara mamma är värd allt som går att få. Det är inte bara jag och min bror som får hennes omtanke. Hon har ett hjärta av guld och månar om medmänniskor som hon råkar på. Hon gör aldrig skillnad på folk, alla är lika mycket värda. För henne är det självklart att lägga bekvämlighet åt sidan, hon ställer upp med det hon kan trots sin fibromyalgi.



Min mamma är väldigt "osvensk" och allt annat än tillbakadragen. Många människor blir lite förvånade över hennes oblyga sätt, att tex sitta tyst på bussen är inte hennes grej, men jag har många gånger sett hur uppskattat det är att en främling ser dem.



Min moster säger att mamma var mycket framåt redan som barn och att hon ibland skämdes lite över sin snacksaliga lillasyster=)

2011-05-19 @ 23:17:26
Postat av: Mia Lövgren

Min mamma är underbar. Hon är snart 70 år och säger att hon är pensionär. Men min mamma lever livet och älskar att vara bland folk. Pga detta demar hon mat i olika butiker, beställer varor i olika butiker, gör prisundersökningar i olika butiker och mycket mer. Hon går engelskakurs och även datakurs. Hon ställer ALLTID upp för mig och min bror. Min mamma är UNDERBAR & hon är en förebild!!!

2011-05-20 @ 14:22:31
Postat av: Annika Karlsson

Att få ge min mamma den underbara bricka vore fantastiskt.Tänk att få ta med en kaffekorg och åka ut till skogen. Servera en kopp kaffe och bakelse på brickan, samtidigt som fåglarna kvittrar runt om. Vilken härlig present.

2011-05-20 @ 19:00:20
Postat av: Helen

Vad ger man världens bästa mamma som har allt? Något personligt, något med ett budskap, något användbart och något dekorativt. Brickan har allt jag vill ge min kära mor!

2011-05-20 @ 19:33:02
Postat av: mathilda

mamma har just vågat något fantastiskt för henne, hon sa upp sig för att slippa sitta massor av timmar i bil, för att kunna spendera tiden som hon vill istället för på jobb 10 mil från hemmet... Jag vill ge henne bricka som en symbol för att jag stödjer hennes beslut!

2011-05-20 @ 20:09:06
Postat av: Jessica Hellström

Vad skulle passa bättre till mamma på mors dag än en bricka så fin och rar? Blev i brickan helt kär, väckte mitt habegär, skulle vara så roligt att få ge bort den, så jag håller tummarna på att den hittar hem till mig snart!

2011-05-21 @ 07:53:42
Postat av: pysseliten

jag gör ju alltid om gamla brickor ,så det skulle vara kul att vinna en som redan är fin :)Som man inte behöver göra om .

2011-05-21 @ 07:58:23
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Frida

Min mamma behöver muntras upp och behöver bjudas på fika.

Det gör jag gärna på denna superfina bri(c)ka!

Ord som går rakt in i hjärtat och är värd att tänka på.

Hoppas att min mamma denna bricka kan få!

2011-05-21 @ 11:19:53
Postat av: HANA,

Min mamma gör jättemycket för vår familj! Hon tar hand om oss ! Lagar mat, städar, diskar, tar hand om vår stora trädgård & är samtidigt väääärldens bästa mamma. Hon förtjänar att få veta det med den här lilla söta brickan! Hade gjort hennnes dag. Hade varit trevligt att överraska henne med en fika bestående av flädersaft och kanelbullar på en såhär fin bricka på mors dag!Hoppas på all tur i hela världen !! HA EN BRA DAG & EN BRA MORS DAG ALLA MAMOR DÄR UTE ! :DD

2011-05-21 @ 12:27:19
Postat av: Beatrice.

Min mamma är min förebild.

Hon har alltid funnits där för mig.

Hon är en stark kvinna och har klarat sig igenom mycket skit.

Hon blev psykiskt misshandlad av min far i 17 år.

Och 2005, fick hon krafter att fly ifrån honom.

Hon mådde oerhört dåligt under den tiden men gjorde

allt för min skull.

Efter ett år, fick hon reda på att hon har fel på sköldkörteln.

Än idag, så är inte den riktigt bra.

Men nu 2011, har hon börjat få tillbaka sitt självförtroende och orkar göra saker.

Hon skrattar hela dagarna och det är underbart.

Jag vill kunna ge henne denna bricka för att

hon har varit så stark genom hela sitt liv.



Hon har styrkan inom sig och ger inte upp..

Jag älskar henne mest utav allt.

2011-05-21 @ 15:17:47
URL: http://beatriceullberg.blogg.se/
Postat av: Jess

Min mamma delar mitt skratt och hon torkar mina tårar,

livet utan henne? tanken ger mig kalla kårar,

jag vill ge henne en vacker bricka,

som ett stort tack från en numer stor flicka

2011-05-21 @ 15:47:13
URL: http://retrolyckan.blogg.se/
Postat av: Lisa

jag vill ge uppskattning till min mor, trots att jag nu är stor.

en bricka med glada ord vill jag ställa på hennes bord.

2011-05-21 @ 17:56:47
Postat av: Susanne

När jag behövt henne har hon alltid funnits där,

men ibland önskar jag hon istället vore här!



Hon går till jobbet, trots att hon är pensionär!

Brickan skulle jag jättegärna vilja ge henne, och försöka få henne att förstå vad innebörden av orden är. Att hon verkligen kan sluta jobba och vara ledig och pyssla med vad hon vill...nu och här!

2011-05-21 @ 23:09:46
Postat av: Kicki

Hur ska jag någonsin kunna förklara,

hur jag känner för mamma - den underbara?

Hon lyssnar och finns där var dag,

älskar mig för att jag är jag.

Den bästa förebild jag kunnat få,

en mamma att lita på.

Min trygghet och mitt stora stöd genom livet,

en bricka på Mors Dag känns ju givet!

2011-05-22 @ 10:24:46
Postat av: M.Ö

På morgonen kommer mors egen lilla flicka,med uppvaktning på denna fina bricka !

Jag kan slå vad ! Det räcker för att göra henne glad.

2011-05-22 @ 10:39:07
Postat av: Carina Kero

Det är kanske först när man blivit lite äldre som man inser vad en mamma är. Hur tackar man en som varje dag gett ett överflöd av kärlek, som stått ut med en tonårings smällar i dörrar och alla tokiga saker som man hinner med under åren?



Det finns nog inget som är tack nog. Men en fin morsdags-present är i alla fall en symbol för den tacksamhet jag kommer känna för resten av mitt liv.

2011-05-22 @ 12:40:53
URL: http://karatangentbord.blogg.se/
Postat av: sara

För att min kära mamma förtjänar något fint på morsdag. hon älskar att dricka kaffe på morgonen i solen, baka småkakor (vilket gör att brickan skulle passa superbra!) och ta hand om familjen. Hon är den bästa jag vet och jag skulle hemskt gärna vilja kunna ge henne något fint. Problement är bara att jag går i gymnasiet, och lever på 1000 kronor i månaden som snabbt tar slut när man handlar mat och liknande. Så jag har helt enkelt inte råd att köpa något. Därför skulle detta betyda mycket för mig, att få ge henne något och samtidigt visa min tacksamhet.

2011-05-22 @ 14:13:07
Postat av: Gerdan

Mammas bricka föll ner

den sprack och finns inte mer

nu önskar jag vinna en ny

för att bära fram min mors-dags-meny!

2011-05-22 @ 23:36:57

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se