Tävla med (dina) ord

Då var det alltså dags att tävla här igen! Den här tävlingen sponsras av företaget Ordmärkt som jag skrev om här. Eftersom Ordmärkt är ett företag där det arbetas med ord så knyter vi an till det. Priset väljer du själv ur Ordmärkts produktsortiment och själva tävlingsuppgiften går ut på att du motiverar varför du väljer just den produkten. Skriv motiveringen bara rätt upp och ner eller varför inte på rim, kanske en slogan, en dikt eller som en limerick... ja, precis hur du vill och kom ihåg, INGET ÄR FEL!!! Så in på hemsidan, titta runt bland produkterna, välj din favorit och motivera! Svaret skriver du i kommentarsfältet till detta inlägg. Bästa motivering utses av Ordmärkts Caroline Bissman och Ingela Johansson och går inte att överklaga. Tävlingen pågår t.o.m. 8 april och vinnaren meddelas därefter personligen samt i ett nytt inlägg här på bloggen.
Lycka till!

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD OCH EN VINNARE ÄR UTSEDD!
DET BLEV JOHANNA SOM VANN!




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det låter helt klart intressant, men jag är värdelös på att hitta på en motivering. Får se om jag lyckas klura till det.

Ja, visst är det fantastiskt med de blindas förmåga att läsa och som du säger, ta sig ut i trafiken. Det kallar jag mod.

Ha en fin söndag.

Kram

2011-03-27 @ 00:01:10
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Ida

Lycka behöver inte vara att ha 1 miljon på banken eller en fräck sport bil. Lycka för mig är de små sakerna. T.ex. tänk att en sönadgsmorgon efter en skön långfrukost få torka av köksbordet med denna fina disktrasa; rent hus.

2011-03-28 @ 09:11:33
Postat av: Marianne Eriksson

Jag skulle välja tavlan "OM du inte fanns" för att den påminner mig om Lars Winnerbäck, och jag älskar hans sångtexter.

2011-03-28 @ 09:18:43
Postat av: christina olsson

Ett ord betyder så mycke i ett enda stycke.

2011-03-28 @ 09:25:01
Postat av: Solbritt

Tygväskan - Handling med omtanke - vore ett jättebra pris. Bra för miljön och skönare att bära det man handlat än i en plastpåse.

2011-03-28 @ 09:54:38
Postat av: Alexandra

Varje dag jag går hem med en kasse i plast

Det är verkligen miljömässigt kasst

En fin påse i tyg jag mig önskar

Och den kommer att få mig att känna att naturen lite bättre grönskar

2011-03-28 @ 10:28:51
Postat av: Janina

OM du inte fanns

och jag inte fanns

var vore vi då?

2011-03-28 @ 12:34:27
Postat av: Amanda Bach

Skulle vara underbart att servera mat på Hemmavarm, perfekt när man har gäster eller familjen över på middag. En fröjd för ögat, och maten såklart.

2011-03-28 @ 13:13:59
URL: http://amandalynbach.blogspot.com
Postat av: Åsa Ullström

Ja, jag vill handla med omtanke och därför vill jag gärna vinna väskan med den fina texten på

Hoppas på tur!

2011-03-28 @ 14:31:22
Postat av: Elisabeth Reich

Ordmärkts fina tygkasse får (om jag vinner den) supereffekt -------Jag ska fylla den med massor av nyinköpta fynd, direkt !

2011-03-28 @ 16:08:24
Postat av: Liselotte

Mitt val faller på den, inte bara grafiskt vackra utan även tankeväckande tavlan OM.

"Om"... detta lilla ord som kan sätta fantasin i rörelse om hur annorlunda livet skulle kunna vara om...

Ett ord som väcker till eftertanke... inte minst i meningen "om du inte fanns"...

2011-03-28 @ 16:13:40
URL: http://angarnasgard.blogspot.com
Postat av: Marie

Jag vill gärna vinna tavlan "NU HÄNDER DET"



Motivering:

Vi ska snart flytta 50 mil söderut, närmare våra familjer, och våra två barn (3 och 5 år), min man och jag ser sååå mycket fram emot detta. Vi har även köpt ett hus som inte alls är i "vår" stil så vi behöver inreda det från grunden. Då skulle den här tavlan verkligen passa perfekt, inte bara i huset utan även med dess ord!



Tack för mig,

Marie med familj

2011-03-28 @ 17:46:22
Postat av: Emelie

Disktrasan - Rent hus

Rent och snyggt önskar vi alla, men inget man gör medan man springer runt och trallar. Fast vem vet, men med en rolig disktrasa?

2011-03-28 @ 20:17:34
Postat av: ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2011/march/ordmarkt-84.html

2011-03-28 @ 20:46:25
URL: http://molnboanna.blogg.se/
Postat av: ida

jag vill vinna brickan GODMORGON för jag vill ge den till en som betyder mycket för mej, som älskar brickor!

2011-03-28 @ 21:20:47
URL: http://idacathrine.blogg.se/
Postat av: chanette

vad vore våra hem i all sin glans

om inte ordmärkt där fanns.



say your word

print your word

show your world your word



...klar man är med...super kul butik ju...

jag gillar annerlunda saker... love it love it



skulle jag vunnit så skulle jag valt bricka godmorgon och där gjort frukost och ställt fram till min kille då han ska på jobbet. vardags romantik

2011-03-28 @ 22:23:03
URL: http://varstoradag.blogg.se/
Postat av: Spacegirl

Min favoritprodukt är skärbrädan.

"Vad härligt att få läsa om lök

när man stökar i sitt kök."

2011-03-28 @ 23:05:42
URL: http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg
Postat av: Jojo

En lökskärbräda svart som natt

vill jag ha... bara därför att

jag haft flera som använts fel

denna används nog en hel del

en rätt utan lök känns fel

2011-03-28 @ 23:34:31
Postat av: J o H a N N a - alltid tävlingar igång!

jag är med :) jag skulle vilja vinna: http://www.ordmarkt.se/monsterprodukter/skarbrada-2118696



dels för att vi inte äger någon bra skärbräda och för att min sambo HATAR lök. så jag tänkte om jag vinner denna så kanske han kan läsa om lök, så kanske han ändrar inställning om inte så blir han påmind om lök varje gång han använder skärbrädan så kanske han blir så hjärntvättat och börjar gilla lök ;) ganska jobbigt för mej som faktiskt älskar lök...

2011-03-29 @ 14:13:50
URL: http://johannaspratstund.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jag älskar att bjuda på fika och till sommaren vill jag gärna sitta ute på gården utanför lägenheten. Men för att kunna fika där ute behöver jag något att bära ut fikat med och vad passar inte bättre då än brickan "Hemtrevnad". Perfekt med andra ord!



+ tipsat på min blogg: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2011/march/valfri-produkt-84.html



/Sandra

2011-03-29 @ 15:57:48
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Inga-Lill

Brickan Hjärta är väldigt fin!

På bricka vill denna tant bära dricka. Bara inte barnbarnen får hicka. Saft och bullar

är gott och jag tror att denna brickan skulle göra det extra flott. Må så gott!

2011-03-29 @ 19:22:57
Postat av: Carina - inspirera

Jag vill gärna vara med och tävla!



"När vi vardagens middag når,

på bordet Heta grytan står,

på ett underlägg så snyggt,

som med vackra ord är tryckt.

Detta hoppas jag att vinna,

då blir jag en riktigt lycklig kvinna!"



Hoppas på tur!

2011-03-30 @ 12:55:54
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Jessica H

I brickan "Superängel" blev jag genast kär,

både färg, form och namn väckte mitt habegär,

med den ska jag skämma bort 3 barn och min man,

frukost på sängen; en varsin helg blir drömmen sann!

2011-03-30 @ 13:58:48
Postat av: Sandra

Brickan "Hemtrevnad" var verkligen vacker!

Den skulle jag vilja ha för att den är fin, men också för att jag precis ska flytta hemifrån för att studera. Jag har ingen bricka och en sån måste man absolut ha när man flyttar hemifrån (åtminstone om man har en mor som älskar att fika). Så varför inte ha en fin bricka från första början?

2011-03-30 @ 14:15:29
Postat av: liselotte

Hej! Fastnade för disktrasan, den kanske hjälper till att göra det tråkiga roligare.Plus att man använder den ju flera gånger per dag och man blir nog på väldigt gott humör när man ser denna fina disktrasa med jämna mellanrum. Mvh Liselotte

2011-03-30 @ 18:37:02
URL: http://liselottess.blogspot.com
Postat av: leopardia

konstkonst

konstkonst

konstkonst

konstigare än så behöver det inte vara;

som konstvetare skulle jag oerhört gärna vilja vinna tavlan SE



Se det som finns.



För att jag vill vara en del i att bevara originaliteten och tidsdokumentet som ligger i denna design. Och för detta borde jag ju naturligtvis belönas med denna tavla ;)



2011-03-31 @ 00:14:19
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Jessika

Jag är med och tävlar !! ;D



Favoriten; OM Om du inte fanns.



Om du inte fanns, hade ja inte kunnat fråga chans.

Jag fick ett JA och och här är vi nu ida´.

Vi har en framtid att dela, tillsammans vi två

Om det behövs skulle jag för dig jorden runt gå.



Tavlan skulle bli en present till sambon.. <3



2011-03-31 @ 12:49:08
Postat av: Sandra L

Hej



Jag föll för tavlan "Om du inte fanns". Den ska hänga i köket som en daglig påminnelse om att känna djup tacksamhet för att vi har varandra.

2011-04-01 @ 11:40:40
Postat av: Anneli

En bricka med Hjärta skulle passa bra i mitt kök

Då skulle jag få lite ordning och ta bort allt stök

Placera den fint med en kopp kaffe på till min man

Bjuda på frukost på säng och kanske pusssas med han

Brickan har ett vackert motiv men

Hjärtat betyder mest i mitt liv!



2011-04-02 @ 11:27:06
URL: http://vanitas.blogg.se/
Postat av: Anna

Skulle valt skärbrädan med lökens historia osv. Älskar produkter som inte är som alla andra och när man t o m kan göra en skärbräda intressant det måste man väl iallafall kalla udda och sånt gillar jag!



Har även tipsat så fler hittar hit. http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/04/valfri-vara_02.html

2011-04-02 @ 12:26:37
URL: http://annastipsblogg.blogspot.com
Postat av: Anna*

laga mat är min stora passion,

och varje gång jag lagar lök utan tårar är en sensasion.

Så med lite tips och lökhistori kanske ger mig ny energi

2011-04-02 @ 14:23:49
Postat av: Carola L

Jag är med och har länkat: http://mammamuh.blogg.se/2011/march/bloggtavlingar-i-april.html



Jag skulle vilja vinna väskan "Bär mig hem" för att det är så mycket bättre med tygkassar än att använda platskassar!

2011-04-02 @ 19:37:52
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Janina

OM du inte fanns

och jag inte fanns

var vore vi då?



...den fina plywoodtavlan OM inspirarade mig att dikta på i samma tolkningsfria anda. Men jag glömde visst sist att motivera varför jag ville vinna den. Jag har länge själv funderat på att göra ngn form av tavla av plywood men det har blivit ett sånt där projekt som fått stanna i tanken. Så undras OM jag blev glad när jag såg er tavla! Färdig! klar! :)

2011-04-03 @ 00:53:40
Postat av: Sandra Olander

Jag skulle vallt tavlan its not what you do its howe you do it =)

För den vill jag ha!!

kram

2011-04-06 @ 13:32:40
URL: http://mondoblog.se/mitt
Postat av: Linda

vilken trevlig tävling! Kul att ha hittat ordmärkt - som man ju hellre vill vara än brännmärkt, eller ringmärkt...



Allt som är och allt vi minns,

försvinner om vi inte ser det som finns!



Jag vill gärna vinna tavlan SE, den har ett helt underbart budskap som vi alla behöver bli påminda om ibland i vardagen.



// Linda

2011-04-07 @ 09:59:13
Postat av: Britt-Marie

En tavla i present,

till den jag älskar mest

"Att se det som finns",

är en budskap som jag minns.

2011-04-07 @ 17:35:44
Postat av: Mrs. b

Så fin tävling! Jag föll för brickan "godmorgon" med de många orden att påminna mig om att stanna upp och faktiskt se till att börja dagen med en god morgon.

2011-04-07 @ 22:17:01
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag är gärna med och tävlar!



Jag hittade en jättefin poster med texten: "Morning - this could be the day you have been waiting for"



Jag känner att den tilltalar mig. Min pappa gick bort för ca ett år sen och sen dess har tiden varit riktigt jobbig och nästan stått still. Mitt i sorgen har jag också blivit omkringslussad på olika jobb, jag och min sambo har levt i en riktig berg och dalbana och nu är vi på husjakt. Det känns som om livet går åt rätt håll nu, man får se det fina i allt, njuta av dagen och de älskade man har omkring sig och framför allt inte ta allt för givet.



Mvh Jessica

2011-04-08 @ 08:37:22
Postat av: Carola L

LÄnken finns numera här: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/april/produkt-fran-ordmarkt.html



eftersom gamla inlägget havererat

2011-04-08 @ 15:30:43
URL: http://mammamuh.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se