Tävling!

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!
Vinnaren blev Jessica med motiveringen
"Skulle du till oss har du kommit rätt", det känns välkomnande på roligt sätt,
den sätter vi bredvid vår fina ytterdörr och hoppas gästerna strömmar hit som aldrig förr!



Visst är det väl dags för en TÄVLING igen, det var ju jättelängesedan!
Och det ni kan tävla om är en riktigt fin emaljerad skylt!

RAMSIGN heter företaget som sponsrar med detta fina pris och det du måste göra
för att vara med i tävlingen är att 1) motivera varför just du ska vinna en skylt och
2) berätta var du ska sätta den om du vinner
. Skriv ditt svar som en kommentar
till detta inlägg. Obs! Glöm inte att skriva din mailadress också så vi kan kontakta dig
om du vinner. Vinnaren kan välja mellan en valfri skylt med namn eller en valfri skylt med
husnummer. Det går bra att välja mellan alla fem skylttyper, dom syns på hemsidan strax
under loggan! Tävlingen pågår t.o.m. 7 november. Lycka till!



Kommentarer
Postat av: Helene

Är i stort behov av en namnskylt till vårt nya hus.

Självklart ska den sitta på husfasaden.

Ute på landet finns inga vägskyltar som visar adressen.

Jag länkar också i min högerspalt.



Håller tummarna!

Kram Helene

2010-10-25 @ 21:00:43
URL: http://langborgsullevidal.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Skulle gärna vara med och tävla men jag är värdelös på att hitta en motivering till varför jag ska vinna. ;)

Men skyltarna är fina och jag önskar de tävlande lycka till.

Här har vi haft en grå och småregnig dag idag. Men jag lever på gårdagen, strålande sol och klarblå himmel, det var så längesen vi kunde njuta av det.

Ha en fin kväll.

Kram

2010-10-25 @ 21:03:55
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Angelica

Åh, jag kikade in på deras hemsida och blev kär i varenda skylt!

Motivering: Ett gammalt stationshus bör ha en alldeles egen skylt på sig!

Var: Den skulle vackert sitta på gaveln ut mot vägen för att visa att man kommit till "stationen" där vi nu bor och renoverar för fullt! :)

lillakrakslottet[at]hotmail.com

2010-10-25 @ 21:35:17
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com
Postat av: Angelica

Åh, jag kikade in på deras hemsida och blev kär i varenda skylt!

Motivering: Ett gammalt stationshus bör ha en alldeles egen skylt på sig!

Var: Den skulle vackert sitta på gaveln ut mot vägen för att visa att man kommit till "stationen" där vi nu bor och renoverar för fullt! :)

lillakrakslottet[at]hotmail.com

2010-10-25 @ 21:39:55
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com
Postat av: J I L L I Z

Hejsan :D vad tycker du om låten jag la upp nyss?:D

2010-10-25 @ 22:07:33
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: maud

Hej! Precis vad jag letat efter ett tag!

Motivering: I 22 år har vårt hus vart rött och vitt, iår målade vi om till svart och vitt, är så nöjd med vårt nya, fräscha hus och en sån här skylt skulle vara pricken över i ;)

Var: på garaget eller huset, beror på vart den syns bäst! Man vill ju att alla ska se den;)

Hoppas på tur! Kramar

2010-10-25 @ 22:22:07
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: maud

Hej! Precis vad jag letat efter ett tag!

Motivering: I 22 år har vårt hus vart rött och vitt, iår målade vi om till svart och vitt, är så nöjd med vårt nya, fräscha hus och en sån här skylt skulle vara pricken över i ;)

Var: på garaget eller huset, beror på vart den syns bäst! Man vill ju att alla ska se den;)

Hoppas på tur! Kramar

2010-10-25 @ 22:25:04
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hoppas du haft en fin dag:)

2010-10-25 @ 22:25:58
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Huset vi ritat och byggt är målat och klart

allt gick som på räls med en väldig fart.

Vi är väldigt nöjda, huset blev bra!

Men det saknas något, vad kan det va'?

Efter ett tags funderande kom vi ju på

en nummerskylt i emalj det vore något att få!

Så vi korsar fingrarna och håller tummen hårt

Att den blå emaljskylten hamnar på huset vårt!



2010-10-26 @ 09:42:35
URL: http://www.familjenhenriksson.se
Postat av: Elisabeth Johnson

"Vilken ful nummerskylt vi har !": jag har sagt så i en massa dar. Närmare bestämt i snart 40 år och ingen ny vi får. Här ser jag nu en chans att få den skylt jag inte trodde fanns, en snygg och elegant som visar att här bor gubben och hans tant

2010-10-26 @ 09:49:24
Postat av: Emma Westerlund

Jag vet PRECIS var skylten (med nr 1) skulle få sitta. Den skulle pryda vårt garage, rakt under våra snygga fasadlampor. Tydlig och snygg!



Vi bygger nytt hus nu, som är inflyttningsklart om en månad. Skylten skulle vara en bra inflyttningspresent till oss själva =)



Jag håller tummarna!

2010-10-26 @ 10:02:54
Postat av: Williammarklund

hehe fin blogg :D

2010-10-26 @ 10:11:52
URL: http://williammarklund.blogg.se/
Postat av: Marianne Eriksson

En nummerskylt till vårt hus vore inte alls fel. Vi bor i ett område på landet och folk som kommer till oss för första gången har alltid svårt att hitta.

2010-10-26 @ 11:31:02
Postat av: ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

Jag är inte med, har tipsat här ändå



http://molnboanna.blogg.se/2010/october/skylt-711.html

2010-10-26 @ 12:41:01
URL: http://molnboanna.blogg.se/
Postat av: Gert

Emalj är nostalgi för de flesta-passar bra till det

mesta.En skylt skulle nog slå,med husets namn uppå.

2010-10-26 @ 12:44:04
Postat av: Håkan W

1. Den "namnskylt" som nu sitter på huset är ett hemmasnickrat balkongräcke med STORA och väldigt fula bokstäver. Helt obeskrivbart egentligen...

2. Tanken är att jag skall byta ut räcket mot ett för huset mer tidstypiskt utseende. I samband med detta, skulle en emaljskylt bli pricken över i...

2010-10-26 @ 14:08:56
Postat av: ARA

1. Tradition och design i skön förening

ger mitt smidestorp en större mening

2. Under stallyktan på smedjan nere vid Fröjerumsvägen

Kul tävling

2010-10-26 @ 14:11:04
Postat av: Maria Isaksson

Åh, jag bor i ett gammeldags hus och det skulle passa så fint med en emaljerad skylt vid vår dubbelgrind. På den skulle jag vilja att det stod familjens namn.

2010-10-26 @ 17:35:11
Postat av: Liselotte

Hej! Jag skulle vilja vinna en nummerskylt att sätta upp på huset, detta skulle varit gjort för längesedan men inte blivit av, nu har jag chansen att få upp en jättefin skylt, så hoppas på tur Mvh Liselotte.

2010-10-26 @ 18:25:54
URL: http://liselottess.blogspot.com
Postat av: Jojo

Vår sommarstuga fyllde nyligen 50 år

hoppas vi den med skylt pryda får

På dess gamla målade trädörr

passar en skylt från förr

2010-10-26 @ 19:35:13
Postat av: Jane

Jag skulle gärna vilja vinna en skylt för att sätta på vår dörr, då vi bor i ett lantligt, stort och fint hyreshus. Men vi har fått "klagomål" från vänner och bekanta att vi inte har något namn på dörren, så de som inte varit här får gissa sig till vart vi bor, haha. Vore underbart att kunna skriva våra namn!

2010-10-26 @ 21:25:53
URL: http://www.janejohansson.se/
Postat av: Jessica

Efter en hel sommar utav slit

så slapp vi vår eternit

nu är mitt hus så vackert så

men vad fattas väl då

jo ett nummer såklart

därför hoppas jag på en skylt från RAMSIGN snart!!

2010-10-27 @ 07:02:50
Postat av: mirre gustafsson

Bor på en gård,byggd 1836 och att sätta upp en fin skylt med det årtalet på huset skulle bli väldigt fint och samtidigt roligt att alla får se hur gammalt det faktiskt är!

2010-10-27 @ 08:19:35
Postat av: Mattias

hej! jag är med såklart och vi är just i husletartagen! Skulle jag vinna skulle jag välja att skriva Olofsson och sätta upp den på vårt (snart) nyinköpta hus!

Hoppas på tur och länkar också här: http://villduvinna.blogg.se/2010/october/skylt-711.html



Ha det gott!

Mattias

2010-10-27 @ 11:06:25
URL: http://villduvinna.blogg.se/
Postat av: Ylwa

Den skall sitta på hedersplatsen, över dörren på vårt lilla faluröda torp så alla som kommer och hälsar på får se hur vackert och genuint det blir om man satsar på hantverksmässig kvalité.



Och vad det skall stå? Solbacken - torpets namn!

2010-10-27 @ 12:15:24
Postat av: Gunilla Magnusson

Bor man på landet finns det inga husnummer.Men däremot fina husnamn.Så min skylt skulle ha husnamnet och hänga på gaveln vid vägen.Så alla skulle se den

2010-10-27 @ 12:30:13
Postat av: Jessica

"Skulle du till oss har du kommit rätt",

det känns välkomnande på roligt sätt,

den sätter vi bredvid vår fina ytterdörr,

och hoppas gästerna strömmar hit som aldrig förr!

2010-10-27 @ 13:04:39
Postat av: Sussi

Skylt från Ramsign på vårt 70-talshus,

skulle verkligen sitta fint som snus,

vid ytterdörren passar den precis,

skapar stil & stämning på sitt eget vis!



2010-10-27 @ 17:15:57
Postat av: Boa Berg

På mig har alla alltid skyllt,

så nu vill jag själv bli skylt.

Den ska pryda dörren till min toa,

och på den ska det stå SkitBoa.

2010-10-27 @ 17:37:39
URL: http://www.boaberg.se
Postat av: guldmulten

Vi ska gifta oss den 13 november och kommer att i samband med det få gemensamt efternamn.

Det vore väl underbart att i bröllopspresent få en skylt där vårt namn står.

Den skulle pryda vår ytterdörr och varje gång vi kommer hem skulle jag påminnas om att vi blivit ett.

Jag håller alla tummar :)

2010-10-27 @ 21:38:40
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Postat av: Anette

Bor i radhuslägenhet med hyresbolagets fula namnskylt

Vill verkligen ersätta den med en vacker emaljskylt med våra namn istället.



2010-10-27 @ 22:24:35
URL: http://eddans.blogspot.com
Postat av: Spacegirl

Därför att huset är nymålat och nyfixat och en ny, fin skylt skulle verkligen bara pricken över i:et.

Har jag turen att vinna ska jag sätta den på huset =)

2010-10-27 @ 22:35:33
URL: http://spacegirl.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken otroligt bra sida! Vi har letat efter just emaljskyltar i gammeldags stil för att vi vill att det ska passa vårat gamla hus. Dessvärre har vi inte hittat något bra. Namnskylten skulle jag sätta vid vår entrédörr och nummerskylten skulle få sitta på sidan av huset! Det skulle göra att folk förstår att det är privatbostad och inte skola längre!



Ha en skön torsdag!

2010-10-27 @ 22:49:17
URL: http://husprojektet.bloggplatsen.se
Postat av: Jonas

Skulle vilja vinna dessa fina skyltar, då vi precis är på gång ta över ett hus vi köpt, huset är gammalt sen början 1900 talet.

vi har tänkt föröka återskapa mer av den gamla stilen än vad det är idag, dessa härliag skyltar skulle verkligen hjälpa oss på vägen att skapa en viss stil.

dessa kommer då plceras på våran husgavel alt. på gaveln till garaget.

2010-10-28 @ 08:49:57
Postat av: lovisa

Allt bra idag?:9

2010-10-28 @ 09:10:35
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Vill glädja min dotter med familj med en ny skylt till deras hus. I flera år så har dom renoverat och är inte klar ännu. Både tiden och pengar, är det brist på emellan åt, annat måste prioriteras.

Dom kan behöva lite uppmuntran!

2010-10-28 @ 14:47:12
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: care69

Jag skulle vilja vinna en Metropolitan namnskylt. Den skulle bli fin på den röda tegelväggen vid vår entré.



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/10/7-nov-vinn-en-emaljerad-skylt.html

2010-10-29 @ 11:21:24
URL: http://care69.blogspot.com
Postat av: Carina - inspirera

Jag vill gärna vara med och tävla!

1). Finaste skylten i området vill jag ha!

2). På husets norra hörn, så att den syns tydligt...



Hoppas på tur!

Kramen.

2010-10-30 @ 20:25:06
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Aneli Larsson

Jag skulle vinna en skylt med nr 14. Den skulle göra sig perfekt mot vår linolje-nymålade strågula fasad. Det är ROLIGT när man vet att man har det snyggaste huset på gatan, och det är just vad vi skulle få med denna emaljskylt! Pricken över i:et liksom.

2010-10-30 @ 20:27:31
Postat av: Linda

1. Jag skulle ge skylten i present till mina underbara och hjälpsamma föräldrar.



2. Mina föräldrar håller på att bygga om ett fritidshus till permanent-boende. De har ännu inget husnummer uppsatt, så en sådan skylt vore ju perfekt för dem.

2010-10-31 @ 00:27:08
URL: http://inna-skapar.blogspot.com
Postat av: René Edwards

Jag och min sambo flyttade tillsammans för 5,5 år sedan. För 3,5 år sen köpte vi vårt hus. Vi är i Wales ofta och jag går ofta och tittar på alla de vackra Brittiska husskyltar som finns men har inte blivit färdig att köpa någon. Efter fönster och panelbyte under sommaren åkte husnummer skylten ner och nu tycker jag att vi behöver en ny. Men jag skulle vilja vinna en namnskylt att ha bredvid entré dörren med vårt gemensamma efternamn, Edwards, då vi gifte oss för en månad sen. Sen köper jag en nummerskylt att ha högst uppe på husfasaden mot gatan, då jag blev helt förälskad i skyltarna.

2010-10-31 @ 09:36:17
Postat av: Ingrid Hedström

Nu är huset målat och taket bytt,

i vår målas fönster och huset blir som nytt.

Men det är något som fattas,

så en gammeldags emaljskylt skulle uppskattas.

Pizzabuden skulle hitta rätt,

innan den kallnat, vår maträtt.

På vit skylt med bokstäver grå,

skulle det fyrtiofemman stå.

2010-11-01 @ 19:19:46
Postat av: Mats T

Vi köpte vårt drömhus och satsade allt,

men drömmen raserades av för hög fukthalt.

I åratal har vi kämpat och snart är det klart,

Nu börjar vi kunna glömma denna mardrömsstart.

Så livet hos oss har varit en hård batalj,

som kanske kan bli lättare med en skylt av emalj.

På den ska det synas att vi heter Toftén,

och den skall sitta övanför huvudentrén.

2010-11-01 @ 20:57:20
Postat av: Pernilla Josefsson

En skylt i emalj på svart,

vårt husnummer 6 så är det klart!

Likadana är husen i vårt kvarter,

vårt hus med ny skylt nu alla ser.

2010-11-01 @ 22:42:47
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Om jag hade turen att vinna så skulle det bli en emaljskylt i svart med vit text i modellen Engelhardt. På den skulle jag skriva mitt namn och titel och hänga den i porten till mitt nya kontor. Den skulle garanterat sticka ut och ge mitt lilla företag en snygg image.

2010-11-02 @ 17:35:05
URL: http://hemmariket.se
Postat av: Mia Persson

En blå skylt i emalj med vit text där det ska stå Bredagården 1850

Vi har köpt en släkt gård som byggdes 1850. I den har min mans morföräldrar och deras farföräldrar bott sedan gården köptes. Nu blev det vår tur men för att hylla de gamla släktband och generationer samt att visa på gårdens ålder skulle det vara kul att pryda fasaden med en Emaljerad skylt.

2010-11-03 @ 09:53:00
Postat av: Eva-Britt Riström

Jag skulle vilja förära min son och sonhustru med en fin skylt till deras fina hus på Hemvägen i Boden

2010-11-03 @ 15:01:57
Postat av: caroline

Har kämpat på hela sommaren och hösten med att byta den fula eterniten på vårt hus mot en fin grå träfasad. Nu är det snart klart och vi behöver en fin fasadsiffra att sätta på framsidan. Hoppas på tur :)

2010-11-03 @ 19:31:49
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Ellie Sundin

Nu när vi har flyttat ut från vår gammla K-märkta lägenhet och in i vårt stora fina hus så vill jag att alla ska se hur fint det kommer att bli när rusten är klar, skylten spelar in i helhetsintrycket....

2010-11-03 @ 21:17:08
Postat av: Annika - familjebloggen med blandade tävlingar

Jag är med och skulle hemskt gärna vinna en rund skylt med husnumret på (1). Vi har ingen skylt där idag, och det vore ju en fördel om förbipasserande bilister ser vilket nummer som är på huset :-)

Så givetvis skulle skylten få sitta vid överkanten av vår ytterdörr, väl synligt för alla!



Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/november/utkast-nov-4-2010.html



kram Annika

[email protected]

2010-11-04 @ 11:38:31
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: MariAnne

På barnbarnets lekstuga kommer den till pass

för det är ett bygge av klass!!

2010-11-05 @ 18:31:16
Postat av: M.Ö

Vi hyr uppställningsplats hos Svenska Lantmännen i Falkenberg,det är inte lätt att hitta oss där,därför skulle jag gärna vilja ha en skylt där det står:Här finns vi,Östmans Åkeri.

2010-11-06 @ 08:02:57
Postat av: Lina

Dessa emaljskyltar är helt underbara.

1. Vi har precis flyttat hit och våra gäster hittar inte alltid hit. Å utan skylt är det ännu svårare.

2. Min önskan är en blå skylt med vita bokstäver. Där skulle stå Lina Göransson och Andreas Larsson.



[email protected]

2010-11-06 @ 15:07:39
URL: http://linasliviord.blogspot.com
Postat av: Ulrika Arvidsson

Nu är vi gifta och alla i hamn

Nu behövs en skylt med samma efternamn



Vi önskar oss en blå vacker skylt till vår dörr där det står bara Arvidsson eller hela familjens námn (Magnus, Ulrika, Jesper och Pelle Arvidsson)Ulrika Arvidsson

2010-11-06 @ 16:14:39
Postat av: Eva Nyrén

Då vi nyss byggt en stuga, som är gul och vit,

behövs nu en skylt så att alla hittar hit.

Hässlebo Hage, det på stugan bör stå.

Vi tänkte att Ramsign, detta uppdrag ska få.



Eva Nyrén

(Om vi vinner, vill vi ha "Hässlebo hage" på blåvit skylt av typen Metropolitan 7 x 21 cm)

2010-11-06 @ 16:46:19
Postat av: M.S.

Med ett släktnamn som ett kungligt slott,

krävs en skylt som är lika flott.

Farmors gamla i emalj har blivit stulen,

och det gapar tomt på släktgården i vestibulen.

Namnet leder bakåt till mina kära rötter,

och känns tryggt att ha,där jag sätter mina fötter.

2010-11-06 @ 23:16:07
Postat av: Lilla J

Ett hus på över hundra år, hit är det många som går. Här bor vi, familjen Rogersson och vår katt Hillevi! Vi har döpt vårt hem till Sanna Lyckan, här bor det glädje och i fönstret vilar ängsnejlikan. Men ingen vet vad huset heter, om de nu inte är profeter. För ingen kan ana att här bor lyckan med barna! Så med en skylt som visar, behöver vi inte längre vara doldisar. Så nu hoppas vi attd et blir vi som skylten vinner, kanske har vi en chans på detta rim om jag mig inte missminner! ;)



Om jag skulle vinna skulle jag sätta skylten på farstukvisten så att den syntes ända ner från gatan när förbipasserande går förbi vår Lycka!



Tack för en rolig tävling!

2010-11-06 @ 23:19:44
Postat av: HiaHia

Skulle lätt bli finaste skylten på vår radhuslänga

och alla våra grannar skulle sluta att blänga!

2010-11-07 @ 11:47:00
Postat av: Carola Eriksson

Jag vill vinna denna vacka namnskylt av den enkla anledningen att jag vill göra mina GRANNAR AVUNDSJUKA på mig.

Jag kommer att sätta den på DÖRREN så alla ser att just VI bor just HÄR.

2010-11-07 @ 20:19:40
Postat av: Maria Abraham

1/ Har panelat om huset i sommar, stående och liggande panel. Kulören blev "New Hampton", vitt alltså. Har sucktat länge efter en ny nr.skylt i emalj så därför skulle det sitta fint med att vinna.

2/ Den skulle placeras på gaveln av huset där vi har entren, där syns den tydligt från vägen.

2010-11-07 @ 22:07:37
Postat av: Monica Nerhall

Hej! Jag vill gärna vara med och tävla : )



1. I 22 års tid, sedan jag fick veta att vårt gamla hus har ett namn, nämnligen RUNHEM, har jag tänkt samma sak.

Dag ut och dag in, år efter år har jag tänkt att "Det vore trevligt att hedra vårt gamla hus med en egen vacker namnskylt, när det nu har ett namn" men tiden går och den där skylten kommer aldrig på plats.

Vilken LYCKA det vore om Runhem äntligen fick sin skylt.



2. Skylten skulle sitta precis ovanför den gamla fina ytterdörren. Det har jag vetat i 22 år. Det är bara skylten som fattas.

2010-11-07 @ 22:30:24

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se