Stig Lindberg

Stig Lindberg var ju en av Sveriges stora formgivare på sin tid. Det är riktigt roligt att hans lekfulla mönster har blivit populära igen, framför allt på textil.
Jag var i en inredningsaffär idag som sålde tyget Melodi och det är ju inte billigt precis men skulle nog kunna tänka mig köpa till ett par kuddar. Det kostade 650 kr/ m. Ljungbergs Textil trycker hans mönster och de har fabriksförsäljning i Floda som ligger mellan Göteborg och Alingsås. Jag vet inte vad tyget kostar där men ska nog kolla upp det.
Ja, jag är nog lite sugen.

Stig Lindberg formgav många serviser då han var verksam på Gustavsberg, bl.a. Berså, Spisa och Prunus. Han gjorde också illustrationer till Lennart Hellsings Krakel Spektakel. Bilderna är lånade från Ljungbergs och Retro Home.


image84



image85


image86


image87

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Tack så mycket! Nejdå det är inte försent att tävla, tävlingen pågår fram till onsdag nästa vecka. Kram Sandra

2008-05-14 @ 11:12:54
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Hanna-Sofia

Stig Lindberg är verkligen en favorit. Men oj vad hans alster kostar om man kikar på Tradera. Jag fastnar visst alltid för den där saken i bilden längst ner i mitten hos dig ;-)

2008-05-15 @ 00:14:41
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se