Gammalt hus

Vårat hus är byggt 1929 och totalrenoverat och tillbyggt 2004. När vi röjde ur huset innan renoveringen
så hittade vi en emaljskylt med husnumret och givetvis satte vi upp den skylten när huset var målat
och klart. Jag tycker om att följa husets utseende (utvändigt) då det från börjat är ett gammalt hus och då passar denna skylt. Har också tänkt så småningom att skaffa en skylt att sätta ovanför ytterdörren där det ska stå Eksäter, då husmodellen heter så, den ursprungliga.
 Här och här kan man beställa sådana skyltar.




Vid röjningen hittade vi också ritningar och en material-lista.
Dom kan vara kul att spara, tänkte att jag skulle rama in dom någon gång.



   





Kommentarer
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Vad kul att hitta gammalt om huset!

En sådan där emaljsjylt har jag köpt begabnad från frankrike - tycker det är lite extra kul om tingen har lite historia.



Kram Maud

2008-06-15 @ 17:24:57
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Ingela

Vårt hus är också byggt på 20-talet. Kul med en gemensam nämnare, den här bloggen kommer jag att återvända till!

2008-06-18 @ 19:48:37
URL: http://renoveringochfamiljeliv.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se