Vårat hus, del 2

Då fortsätter vi... men först vill jag göra ett förtydligande.
Huset är alltså färdigt och vi har bott här i fyra år.

Till höger, vid "Om mig" på startsidan, kan man se det färdiga huset.

Här har entrén börjat ta form, en våning ovanpå ska också på plats...


...och här har vi den


Fönster har börjat komma på plats...


...även på baksidan.
Det vita huset i bakgrunden är sommarstugan jag nämnde i del 1.


Utanför, på baksidan, har vi en gångväg. Längs med den har vi så småningom tänkt
byta staketet så vi får lite mer skydd mot insyn.


Dessvärre är det ett ca 30 m långt staket som behövs,
så det har fått vänta i förmån för garage och trädgård.





Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad kul att kunna se förvandlingen av huset..

Ni har verkligen ett jätte fint hus =)

Ha en bra dag!

Kram Rebecka

2008-08-14 @ 11:42:01
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Malin

Huset blir verkligen vackert. Jag älska bruten tacknock. Fin fint! Gillar et inglasade utbygget också. Tack för tipset om boendet till formex. Ska kolla upp det. Kram på dig!

2008-08-14 @ 14:11:44
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Åh vad jag längtar till den dag vi skaffar hus, tror inte att det går en dag utan att jag tänker på det. Kram Sandra

2008-08-14 @ 17:17:23
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Lissen

Oh vilket jätteprojekt. Har "rullat" upp och ner och tittat.Bodde ni i huset under tiden??? Hur kom ni fram till planlösningen? Bärande väggar att ta hänsyn till??

Frågar för huset jag bodde i,byggde vi på en våning!

Samtidigt hade jag/vi en baby och en 3 åring. Var väldigt slimmad av all renovering,L. Ingen powerwalk behövdes. Men dina barn måste ha varit rätt stora då?!

Vad trist att du är allergisk, måste vara kämpigt ibland! Små power walking mot inredningsbutiker är säkert stärkande, L !!!!

Ha en skön kväll

2008-08-14 @ 21:00:44
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lissen

Man säger ju att det andra huset blir såå mycket bättre. Man lär sig vad som är funktionellt och vackert!(Jag skulle t.ex flyttat trappen i huset jag bodde i till en annan plats)

Vad spännande det måste ha varit, men många beslut också. Jag ser fram mot fortsättningen. Kul att du fotat mycket!!!

Kramen

2008-08-14 @ 21:37:16
URL: http://lissento.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se