Fina ute/inne möbler

Äntligen har värmen kommit! Och även om det kanske bara blir för några dagar så får man vara glad för det lilla! Men om tre veckor börjar semestern och då hoppas jag på massor av sol, värme och altanliv! Vi kämpar på med staketet på altan och nu är allt på plats och väntar bara på att spikas fast. Och så resterande målning av det som inte kunnat göras innan dess. Vad skönt det blir när allt är klart! Även om jag redan är inne på nästa steg, uterummet! Men jag inser att det får nog vänta ett tag trots att jag ville haft det redan "igår"! Jag är så trött på allt bärande av dynor in och ut och att alltid behöva tvätta av bordet och stolarna innan de används!
 
 
 
Jag såg så fina ute- och innemöbler på BoConcept, en serie som heter Adelaide. Nu har jag ju som sagt fina utemöbler men skulle jag satsa på den här gruppen skulle jag nog föredra att ha dom i ett uterum även om det står att den tål utemiljö lika bra. Bordsskivan är tillverkad av vitt högtryckskompaktlaminat vilket då gör den färgsäker och resistent mot väderförändringar. Benen är tillverkade av eukalyptus. Det finns även ett runt, lite mindre bord lagom för till exempel två stolar.
 
 
 
Sitsen i stolen (som är väldigt lik About a chair från Hay) är gjord av polypropylen vilket gör den lämplig för utomhusbruk. Benen kommer i tre varianter... antracitgrå stål, titangrått stål eller i massivt eukalyptusträ. Och sitsen finna med eller utan armstöd. En himla fin grupp som ger mer en känsla av innemöbler. Även om man kan ha dom ute också, som sagt! Fin helg till er alla! I solen, hoppas jag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

I like it!

2015-06-12 @ 21:41:25
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Benington.se

Snyggt!

2015-06-15 @ 09:43:27
URL: http://benington.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se