Sakta går det framåt...

Det händer inte så mycket här på bloggen för tillfället men desto mer på Instagram, mycket flitigare där just nu! Vill du se vad jag har för mig så heter jag @proformablogg där. Som sagt... sakta går det framåt med framsidan av huset! Taket har nu fått plåt på sig och golvet är tillsågat och lagt på plats men inte skruvat. Staketet är grundat men resten får göras till våren tillsammans med "fyllningen" i staketet. Vi funderar på dimensioner och bredder på ribborna och har till och med gjort en modell... som vi ska ändra på. Såg det direkt! Smalare ribbor och bredare mellanrum ska det va´! Det är bra att testa sig fram så man får rätt uttryck, det får inte bli för modernt utan känslan ska behållas på ett hus byggt 1929. Jag älskar det nya golvet, så fräscht! Synd att det inte kan hålla sig så här, alltid! Det förra gjorde vi absolut ingenting med men det här tror jag vi ska olja eller lasera på nåt sätt, vet inte hur och med vad bara men vi har ju till våren på oss att fundera. Tror det blir en fullspäckad vår... Fin vecka på er!
 

Kommentarer
Postat av: Ambienti

Det blir verkligen jätte snyggt! :) Det måste vara underbart att se det fina resultatet efter allt jobb. Det syns verkligen att ni lägger ner mycket tanke, känsla och kärlek i det.
Tack för Göteborgstipset - det ska jag absolut inte missa!
Önskar dig också en skön vecka!
Kram Christina

2014-11-03 @ 11:29:34
URL: http://www.ambienti.se/blogg/
Postat av: Lissen

Vad fint ni har gjort och bra att testa sig fram så att ni trivs och tycker att det passar till husets stil.

Ja, nu har det blivit en längre resa varje år. så glad att jag har möjligheter. En tjej som jag blev kompis på Nepalresa, blir min resekamrat den här gången-

Kram och jag hoppas att är väl med dej

2014-11-05 @ 21:25:49
URL: http://lissento.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se