Buster + Punch

Buster + Punch är ett London-baserat designföretag som gör exklusiva lampor, möbler och inredningsdetaljer med en rå känsla. Jag har aldrig hört talas om dom innan och hittade dom via Artilleriet som är deras första återförsäljare i Norden. Buster + Punch gör verkligen annorlunda saker, allt faller mig inte i smaken men den här lampan Hooked i mässing med sladd i gummi tycker jag är jättefin. Den hängs som singel, i grupp om tre eller sex på snygga krokar i mässing som man skruvar i en takrosett. Man kan även välja om man vill kombinera med skärmar som på sista bilden. Och den finns som vägglampa också! Det här är ingen billig lampa men vill man ha något som inte alla har så kan detta vara grejen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nilla Tankebubblor

Jag hade med deras lampor i mitt moodboard i slutet av januari så det känns kul att de finns i Sverige nu! Så snygga!

2014-02-13 @ 10:15:39
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Erik

Finns en trevlig publicering om dem på DesignWorld! Jag älskar deras Hooked-kollektion!


Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se