Planritning

Jag nämnde ju för ett tag sedan att vi anlitat arkitekten igen, hon som ritade vårt hus för dryga tio år sedan. Igår hade vi ett andra möte och nu hade hon skissat fram ett förslag på altan, entrétak, staket och uterum. Det var givande och vi har fått med skisserna hem för att fundera ett tag, mäta upp och känna in om det är så här vi vill ha det. Uterummet är inte det första vi tänkte ta tag i... även om jag vill det förstås... utan det blir taket över entrén och så ska vi öppna upp och göra trappsteg ner mot trädgården samt nytt staketet på altan. Visst ser det bra ut så här långt! Jag ska visa er fler bilder på både staketmodellen på altan och utmed gångvägen. Och även färg på det ena staketet... som inte blir vitt!
 
 
 
På bilden här under ser ni nedervåningen på huset och där är också uterummet inritat. Problemet vad det gäller uterummet är om det går att få så pass stora partier skjutdörrar så man kan öppna upp hörnet mot trappstegen, längst ner till vänster på bilden. Det blir kanske tre meter som ska ta vägen någonstans. Risken med det är att när man skjuter ihop dom så blir det väldigt tjockt just där dom samlas eftersom vi ska ha tvåglasfönster. Och då jag är rädd för att så stora partier kostar skjortan! Men vi får se... vi får kolla runt. Och fundera! Trevlig helg på er!
 

Kommentarer
Postat av: millandante

Så roligt och så spännande!! Det är ett fint hus ni har! Ska bli kul att följa med på denna resan:)

Kram Milla

2014-04-26 @ 23:09:39
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: millandante

Så roligt och så spännande!! Det är ett fint hus ni har! Ska bli kul att följa med på denna resan:)

Kram Milla

2014-04-26 @ 23:09:47
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ser ju kanon ut Irene. /Johanna

Svar: Tack Johanna, jag känner att det kommer bli bra! Såg du mina frågor om träslag och färg? Har du lust att dela med dig?Irene
Irene

2014-04-27 @ 20:03:30
URL: http://www.missfixtrix.com
Postat av: Johanna

Yes, jag såg dina frågor och svarade i bloggen:) Men inga konstigheter i materialval. Furu rakt igenom. Obehandlat och tryckimpregnerat/Johanna

2014-04-27 @ 21:50:51
URL: http://www.missfixtrix.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se