Helgen innan jul

Bara några dagar kvar till julafton och jag har gjort den "värsta" veckan på jobbet! Nu återstår endast en jobbardag, på måndag och sedan ska jag vara ledig ända till 8 januari! Eller ledig och ledig... jag ska hjälpa min mamma med flytt och det vet ju alla att det är ett hästjobb som heter duga! Vi ska krympa ner ett hus och ett helt liv-av-inventarier till en tvåa på 65 kvm, men det ska nog gå. Angenämt problem också att få hjälpa till att inreda då det blir en del nya inköp av möbler och annat. Jag ska strax dit och hjälpa henne packa. Och imorgon blir det julstök... julskinkan ska göras, likaså mina goda hallontryfflar. Så ska granen kläs och jag ska förbereda dukning. Jag känner för en mer snövit dukning i år och blev så inspirerad av den här bilden, en dukning som Ernst gjorde i sitt program för några år sedan. Fräscht, eller hur! Fin lördag på er!
 
Bild: TV4

Kommentarer

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se