Designklassiker på väggen

Jag fick ett pressmeddelande via posten igår att Boråstapeter tillsammans med Ljungbergs Textil tagit fram en serie tapeter med mönster av fyra skandinaviska designers från 50-talet. Arne Jacobsen, Sven Markelius, Karl-Axel Pehrson och Stig Lindberg är väl bekanta för de har verkligen format vårt skandinaviska kulturarv med sina klassiska mönster som man nu alltså kan pryda väggarna med.
 
 
 
I kollektionen "Wallpapers by Scandinavian designers" har man samlat tolv originalmönster och från dom tagit fram 36 olika tapeter som kommer att finnas i butik från 15 oktober, pris blir 629 kr/ rulle. Jag är ju ingen tapetmänniska men det här gillar jag och särskilt när man ser produktbilderna. De här under är mina favoriter... och nej, det är väl ingen som blev förvånad! Och så upptäckte jag dessutom hur snyggt det var med brunt till svart, grått och vitt, mum... mum... mum... mumma för ögat!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: DESIGN AND STUFF.se

Snygga :) gillar främst de mer subtila

2012-09-26 @ 17:27:22
URL: http://www.designandstuff.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se