Bloggforum 2012, del 2

När man får lyssna på så många duktiga talare som det var på Bloggforum märker jag att jag saknar det. Det var mer av den varan förr! Söndagen efterlöste de varann med en kort paus för fika mitt i. Likadant var det på måndagen som jag kommer att berätta mer om under dagen.

Premiär var det på föreställningen Bloggar & Business, här kan ni läsa mer om den! Frida och Clara berättade om när de var nybörjare och sedan bloggat sig till att bli egenföretagare med bloggen som inkomstkälla. Inspirerande! Annakarin är forskare i informatik och kan allt om digitalt entreprenörsskap så hon bistod med sin kunskap. Att våga och att veta sitt värde är något som jag tar med mig därifrån. Jättebra föreställning! Inklippt i bilden är Annakarin.

Ursäkta de dåliga bilderna, det var så mörkt att fotografera. Men bättre dom än inga alls, visst!




Det är kul med variationen av talare och en stor behållning för mig var Monika Ahlberg. Inte bara för berättelsen utan också för hennes personlighet och utstrålning, så härligt spontan! Jag hade kunnat lyssna länge länge och jag kände mig nästan lite upprymd och glad efteråt! Berättelse om hur hon var delaktig i utvecklingen av Rosendals Trädgårdkafé berättade hon med en sådan inlevelse att man nästan kände doften på äppelkakan. Det var genom caféet hon halkade in på banan "matkreatör-kokboksförfattare-entreprenör", det var mycket tillfälligheterna som gjorde det för egentligen hade hon tankar på att gå från dansare som hon var till skådespelaryrket! Tur det blev som det blev!



Inspirerande talare som avlöste varann var Malin Hultqvists, VD för Rum21 som berättade om sin yrkesväg till där hon är nu. Samma med Elin Nyström som är grundare av klädmärket Stylein samt Christine Gustafsson som skapat konstglaset och parfymen Agonist. Lovprisad som en av världens mest exklusiva parfymer. Tyvärr hade jag ingen bild på henne så det får bli på den fina parfymen istället där glasen tagits fram i samarbete med Åsa Jungnelius. Alla var entreprenörer som nått sin framgång på olika sätt. Naturligtvis genom mycket arbete men också genom att VÅGA, det berättade de om.



Sist men inte minst ställde sig Isabella Löwengrip/Blondinbella på scenen och började sin föreläsning med att ta kort på oss... kul! Jag har aldrig haft intresse av att läsa hennes blogg men man har ju läst om henne på andra ställen. Och fått en uppfattning! Suddar genast bort den! För det här är en tjej med mycket mod och skinn på näsan som startat sex företag, omsätter miljoner och till och med blivit headhuntad till en skola i Zürich. Inte illa för en tjej på endast 21 år!




Jag sammanfattar denna första dag med ENTREPRENÖRSSKAP och sedan orden VÅGA och VÄRDE. Det var ett suveränt ihopsatt program, tack för att jag fick vara med på detta. Frida och Milk, ni har gjort ett fantastiskt jobb, tack för det!

Kommentarer
Postat av: Living by Thea

Visst är det viktigt med bra talare, kan tro att dessa var intressanta att lyssna på och inspireras att av.

2012-05-10 @ 11:06:50
URL: http://www.livingbythea.blogspot.com
Postat av: Lissen

Kan tänka mej att du fick både inspiration och kanske ideer för egen räkning.



Visst är mycket tillfälligheter här i livet, man måste våga när dom dyker upp.



Kram Lissen

2012-05-10 @ 16:45:23
URL: http://lissento.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se