På altan just nu

Försöker få till det på altan och jag tycker det är så fint att sätta ihop grupper med olika typer av krukor i samma färg. Eller samma typ i olika modeller och storlekar, något som binder ihop det. I krukorna står bl.a. en palm och jätteverbenan vid sidan om är jag jättespänd på hur den ska bli. Glad att jag fick ihop denna grupp med krukor med tanke på att det var många som frös sönder i vinter. Så ser ni tunnan som olivträdet står i, den som min man trollade fram. Zinkspannen är köpt för en tjuga hos arméns överskottslager för några år sedan och fågelbadet har jag gjort själv. Ska försöka hitta en större lykta i zink också istället för den svarta. Sen är jag nöjd! Här i alla fall...
 
 
Jag kunde inte stå emot de här fina eternellblommorna som jag hittade på Blomsterlandet, tycker så mycket om de skira blomställningarna. Krukan kommer också därifrån. Den är ganska stor, ca 50 cm lång och med blommorna i är den säkert 60 cm högt. Gillar... gillar! Den har jag ställt på det nya bordet. Har jag sagt att jag är sååå nöjd med de nya utemöblerna? Ja... tänkte väl det! :) Ska visa en helhetsbild på gruppen vid tillfälle.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Mmmm...jättejättefint!

2012-06-24 @ 17:58:46
URL: http://retrolyckan.blogg.se
Postat av: anness design

Å, gillade zinkkrukan. En sån utförsäljning skulle jag också velat vara på. :)
Hoppas midsommarhelgen varit fin!
Kram Anne

2012-06-24 @ 20:36:34
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Kerstins foto

Det blev jättefint, snyggt sammanhållet med liknande färger på alla krukor. Den mannen grävde fram blev väldigt lyckad, likaså det du ställde på bordet. Man blir lite fascinerad över att nåt kan vara så pass stort som du beskriver, på bild ser det bara ut som en normalstor kruka och blomma.
Hoppas att ni får en solig och fin vecka nu.
Kram på dig.

2012-06-24 @ 23:44:51
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Kökshem

Det ser ju riktigt bra ut :-)!

2012-06-25 @ 16:12:05
URL: http://www.kokshem.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se