Planering

Första steget är taget i och med att färgen är inhandlad till kontoret och det är väl ingen som blir förvånad när jag säger att det blev vitt. Tak och väggar ska målas och även fönsterbrädan som blivit lite skavd, allt för en fräschare känsla. På ett ungefär har jag tänkt mig som på bilden fast just dom här stolarna blir det med säkerhet inte då vi behöver två! Och så ska givetvis hurtsen vara åt andra hållet!




Planeringen ser ut som följer...
  • Måla!
  • En 32 mm MDF skiva ska inhandlas, sågas i 80x220 och lämnas in för sprutmålning och den ska vi ha som skrivbordsskiva. Att den ska vara 80 cm djup beror på att skrivbordet ska stå under ett snedtak. Från början tänkte vi gjort sidor som ben i samma tjocklek som skivan men det blir enklare att köpa färdiga ben från Ikea plus hurtsen Alex. Ska dock titta på benen först innan jag bestämmer mig.
  • Gardiner ska jag sy av tyget jag köpte på Åhléns för... ja, vem vet för hur längesedan.
  • Så tar vi fåtöljen/stolen från TV-rummet och ställer in där och sedan ska jag se om jag kan hitta något litet bord som passar in, DLM står ju på önskelistan men jag tror knappast den ryms inom budgeten just nu.
  • Infällda hyllplan i en "smutt" som vi har i det rummet ska byggas för pärmar och då använder vi resten av MDF-skivan för att få samma dimension på hyllplanen som på skrivbordet.
  • Och så lite detaljer som får komma allt eftersom... smått och gott till skrivbordet, papperkorg, något på väggarna, ev. en hylla, kanske en matta osv.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Spännande! Ha det så bra.

2012-01-24 @ 17:29:47
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Angelina

åh det där skrivbordet vill jag ha! Fatta najs med två platser! :D

2012-01-26 @ 10:35:26
URL: http://leath.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Vilken bra plan för ett fint kontor och så genomtänkt.Snyggt tyg som passar var som helst.

2012-01-27 @ 22:40:07
URL: http://lissento.blogg.

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se