Juldukningar

Det är väl så smått dags att börja fundera på hur man ska julduka i år. Traditionellt rött eller dramatiskt svart? Eller kanske krispigt vitt med läckert koboltblåa inslag! De här bilderna hittade jag hos Royal Copenhagen som varje år bjuder in kända danskar att duka julbord. Årets tema är julsånger och de inbjudna är sångerskor som fått tolka olika sånger i sina dukningar. Vilken är din favorit? Måste säga att alla föll mig i smaken men allra mest den vita med blåa inslag, vackert gjord av sångerskan Julie Berthelsen. Titta här för ännu fler dukningar!
 
 
 
Dukat av Cæcilie Norby
 
 
Dukat av Anne Dorte Michelsen

Kommentarer
Postat av: Christer - Mixathem

Hej! Julgran på matbordet.. Vet inte det jag... Tjing för att inte sitta i mitten av bordet! :)

Hoppas du får en bra och härlig jul och klapparna kommer med det du önskar! :)

Christer

2012-12-18 @ 13:12:17
URL: http://mixathem.blogspot.com
Postat av: Lotta

Den blå gillade jag också :-)
Älskar att duka och förgylla matbordet. Får se om jag hinner med någon findukning i "helgerna" Det blåa gav min inspiration. kram

2012-12-20 @ 08:35:51
URL: http://lotenlind.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se