Första Advent... strötta

Hej! Hoppas ni har en fin första Advent! Här är vi lite trötta efter gårdagens kalas. Det är så mycket som ska klaffa med mat och logistic och det blir ofta så stressigt in i det sista. Och under tiden också för den delen! Vi bjöd på trerätters med bland annat den här potatisgratängen till helstekt oxfilé och avslutade med den här desserten. Senare på kvällen blev det förstås kaffe och tårta också... eller tårtor då för jag tycker det är roligare att baka flera sorter än många av en. Till den ena hade jag photoshoppat ihop en bild med min man på som jag sedan beställde utskriven på marsipan från ett konditori. Det är faktiskt en idé som jag rekommenderar för det är kul med reaktionen som blir!
 
 
Ni kommer väl ihåg att jag pysslade inför dukningen, det var serviettringar som jag gjorde just då men washitejpen kom också till användning på vattenflaskor (från Ikea) och så gjorde jag små flaggor till förrätten. Till bordet hade jag loppor i tre olika storlekar som jag vek av svart papper. I vanlig ordning missar jag att ta alla de bilder som jag ser framför mig innan allt händer men några hanns med så jag tror ni kan ana hur det blev!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lissen

Vilka fina föreredelser du har gjort Irene och bra tips vare mans ska kalas eller inte. Hoppas du hann njuta lite under kvällen

Förstår att det måste ha varit speciellt roligt med bilden på din man på tårtan.

Ha en fin vecka. // Lissen

2012-12-02 @ 17:22:36
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: millandante

Wow!! Så mycket fint och gott! Förstår tröttheten men också den goa känslan idag:) Vilken fest du fixat!! Det inspirerar...!

Kram och trevlig adventskväll:)

2012-12-02 @ 18:46:30
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Kerstins foto

Wow, vilket kalas du ställt till med! Ser så gott ut och så fina förberedelser. Det där med tårtan hade vi funderat på till barnbarnets första födelsedag, men tror du det var nåt vi kom ihåg? Tur han inte minns nåt, det får bli till nästa födelsedag istället.
Hoppas att du fått en vilsam dag idag och en fin första advent.
Sköt om dig.
Kram

2012-12-02 @ 21:52:27
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Anna - Stugstrapatser

Superfint! Och gott verkar det ha varit med. Nej, nu blev jag hungrig! :)

Gratta maken i efterskott - stor kram till er båda!

2012-12-03 @ 17:54:26
URL: http://www.stugstrapatser.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se