Ett bildlöst inlägg... men jag ville bara höra av mig.

Visserligen har det varit mycket att göra men inte hade jag tänkt mig att utebli helt härifrån. Saken är den att förra måndagen blev vi av med telefonen och på tisdagen försvann även Internet och sedan dess har det hänt absolut ingenting, det är stendött på linjen! Vi felanmälde direkt till Telia och som vanligt säger de att det ska vara åtgärdat inom tre dagar... men inte! Så var de här hemma nu i måndags och mätte men hittade inte felet och då lämnade de vidare ärendet till nästa i ledet... vemdetnuär... och det är där vi är just nu. Igår fick vi i alla fall tjatat till oss mobilt bredband från Telia eftersom det är deras fel att vi inte kommer ut på Internet (vi har annars Bredbandsbolaget för Internet). Det mobila bredbandet får vi ha i 14 dagar och då kan man ju undra om de räknar med att det ska ta ytterligare två veckor innan felet är åtgärdat. Tröttsamt är bara förnamnet... likaså modemet som är av den slöare sorten!!! Tålamod, tålamod... tydligen.

Vad har hänt annars under min frånvaro? Jo, sonen är nu flyttad och lägenheten håller på att inredas. Dotterns flyttlass är äntligen på gång efter både försening och målning, de bor där redan men stora flyttlasset går i helgen. Så får man kanske bistå med lite tips och råd även där. Får väl se om det kommer upp några bilder här så småningom om det är något "vi" blir extra nöjda med.

Nu har jag massor att ta ikapp hos er, i skrivande stund 767 inlägg på bloggarna jag följer på bloglovin' så ni har varit flitiga, minst sagt! Lite nyfiken är jag på inläggen om Formex och det ska bli kul att se alla nyheter.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

767 inlägg my god! Hoppas det löser sig med bredbandet snart.

2011-09-08 @ 23:26:44
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Helene Langborg

Visst blir man trött när det tekniska inte fungerar.

Här ute på vischan där jag bor nu är det egen antenn som gäller och det är inte så bra täckning vare sig på telefon eller internet. Prata i telefon umdviker jag så mycket det går. Smsar istället :-) det hackar inte så mycket.



Internet får en passa på att använda när ingen annan gör det och det fungerar ibland, värst är när alla i familjen är hemma, 2 bloggar, 2 spelar spel och en försöker arbeta hemifrån. Då är det bara att lägga ner att försöka ladda upp bilder t.ex.



Du får försöka tänka att du har semester från "internetet" och få tid till annat ;-)



Kram Helene

2011-09-09 @ 06:56:22
URL: http://ullevidsdal.blogspot.com
Postat av: Mrs. b

Så trist med bråkande telefon och bredband! Hoppas det löser sig snart.

2011-09-09 @ 09:39:10
URL: http://mrsbandco.se
Postat av: Malin

Katastrof utan nät och telefon! Hoppas att du får en fin helg!



kram malin

2011-09-09 @ 12:49:42
URL: http://inneoute.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se