Betonggrått

Inte är man så sugen på grått nu efter en kall och grå (-vit) vinter men jag njuter ändå av de här bilderna på "The Szelpal house" i Schweiz. Kanske inte lika mycket från utsidan där jag upplever det mest som en betonglåda även om växterna på framsidan lyfter en aning men insidan är det som fångar mina ögon! Minimalistiskt så det förslår och så långt bort från vintage och retro som ligger i tiden! Fast frågan är om man hade klarat av att bo så här någon längre stund. Nej, jag hade nog ändå varit där och piffat med ett par kuddar i färg, några mattor... och växter förstås bara för att mjuka upp det en aning. Titta lite extra på den öppna spisen och hela väggen den sitter på... makalöst snyggt! Och kasta ett öga på den fräcka duschväggen också... kan man inte annat än gilla!




















Felber Architecten via Comtemporist

Kom gärna tillbaka framåt kvällen, då jag lägger ut en tävling här. Nu ska jag iväg till
trädgårdshandlaren för lite vårblommor, solen skiner! Hurra... för visst blir man glad!

Kommentarer
Postat av: Purple Area

Det här gillar jag, så fint!! Men jag förstår vad du menar med att piffa till det lite, hade kanske inte skadat.

2011-03-26 @ 14:01:57
URL: http://purplearea.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Nja, kanske lite för mycket betong för min smak. Men visst skulle det bli ett lyft med färgglada textilier. Duschväggen var verkligen snygg.

Må så gott.

Kram

2011-03-27 @ 00:04:33
URL: http://www.kerstinsfoto.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se