Dottir & Sonur

Alldeles färska produkter från Dottir & Sonur. Så kallar sig designerparet Ingvi and Tinna som ursprungligen kommer från Island men numera bor i Berlin. Ingvi är webbutvecklare och designer och Tinna grafisk designer men har också en examen i förpackningsdesign. Tillsammans har de tagit fram flera  fina inredningsprodukter och en som jag föll för direkt var lampan "Lightlace". Trendiga träkulor, i detta fall målade och en naken glödlampa, visst kan man säga att man får dubbelt upp med den här lampan! Även kudden gillar jag, den på bilden under. Här syns att de hämtat inspiration från svalan i origamiteknik, ännu ett bevis på hur populärt det är att vika papper. Mönstret finns även som poster och tapet. Nu får vi hoppas att de hittar någon återförsäljare i Sverige när de här produkterna kommer i januari 2012. 






via Decor8

Kommentarer
Postat av: a-k

Den kudden hade jag gärna lagt beslag på.

2011-12-20 @ 02:37:40
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Rossanna

Men gud vilken inspirerande blogg du har; titta gärna in hos mig. Vikanske t.o.m kan följa varandra på bloglovin :)Kram

2011-12-20 @ 13:55:03
URL: http://rossannas.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se