Gatubilder i Shanghai

Idag har vi varit utbjudna på middag... japansk mat, i Kina! Vi var nio stycken, både kineser och svenskar i ett eget rum, med egen kock som lagade mat på ett stekbord framför oss. En del rätter vet jag faktiskt inte vad det var vi åt men det var fantastiskt gott nästan allt. Här kommer några gatubilden från Shanghai. Trädet som har snören lindade runt om är för att insekter eller djur inte ska äta på stammen... berättade några kineser vi frågade, även om de hade olika åsikter om det. Fast jag tycker det låter ganska troligt ändå. Vi har sett det på många ställen och jag tycker faktiskt det var fräckt. Fina rabatter och formklippta buxbom ser man överallt, välordnat och snyggt! Här har vi mycket att lära! Så finns det ju en baksida också och jag har några bilder från det med men det tar vi en annan gång.

















Här i Kina fungerar inte Facebook! Inte heller 'blogspot' så ni som har era bloggar där kan jag inte besöka, det blir bara en tom sida när jag klickar dit och samma är det med 'bloglovin' där jag har alla bloggar jag brukar kolla in. Google kan man söka på men inte klicka sig vidare från när det gäller bilder framför allt, ibland inte andra länkar heller.

Kommentarer
Postat av: Mrs. b

Så roligt med lite reserapporter!

Vi har haft en sådan där "cross-culture" presentation på jobbet för att lite bättre förstå de stora kulturskillanderna mellan svenskar och kineser - det var otroligt intressant. Bl.a. fick man en inblick i hur kineserna uppfattade svenskarna, och "trevliga" låg ju inte direkt i topp. Men när man hör förklaringarna bakom, dvs hur de tänker, förstår man lite bättre. Och vice versa. Intressant!

2011-08-08 @ 18:54:44
URL: http://mrsbandco.se
Postat av: Kerstin

Vad roligt att få se bilder från din resa. Fina bilder, dessutom. Vilket äventyr du får vara med om. Ser fram emot fler bilder. :)

Ha det så gott och sköt om dig.

Kram

2011-08-09 @ 01:38:16
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Linda

Vad roligt att få se bilder! Hoppas du har det bra!!

2011-08-10 @ 07:19:15
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se