Gamla Shanghai

Ja, ni förstår väl att detta blivit en reseblogg för tillfället men nästa vecka ska det bli ordning igen! Nu kommer det alltså fler bilder från Shanghai, denna gång från den gamla delen och var beredd för nu kommer det många. Det finns en annan del av "gamla stan" med mer kinesisk arkitektur... röda hus med svängda tak osv... var lugn, bilder kommer på det med. I denna delen finns massor av gatustånd och butiker, alla ropar efter dig... Hallo, "wanna buy"... watches, bags, t-shirts... yes? Det gör dom i och för sig lite varstans. Det är spännande att se maten som de lagar ute på gatan men jag är alldeles för feg att våga smaka... och lite kräsen kan jag väl erkänna när det kommer till bläckfisk, sniglar, kycklingfötter, gristrynen och annat som jag inte ens ser vad det är. Det är liv och mycket folk i rörelse. I denna delen har vi varit flera gånger men jag ser nästan inga västerlännigar här. Konstigt för det är egentligen i den här delen av Shanghai man får upplevelser med både ögon och näsa. Det är många nya dofter... och lukter, kan jag säga! Här bor människorna trångt, oftast många tillsammans och det ser, med våra mått mätt, lite fattigt och sjaskigt ut. Missa inte eldragningarna! Nu kommer bilderna...

































Här i Kina fungerar inte Facebook! Inte heller 'blogspot' så ni som har era bloggar där kan jag inte besöka, det blir bara en tom sida när jag klickar dit och samma är det med 'bloglovin' där jag har alla bloggar jag brukar kolla in. Ni får ursäkta om jag inte kommenterar hos er denna vecka, jag föjer många bloggar och kan inte komma ihåg alla.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag tycker inte att du ska behöva be om ursäkt, jag tycker du gör det bra som bloggar överhuvudtaget. Vilka bilder du visar, vad mycket du får se och vara med om. Men jag förstår dig när det gäller maten, jag skulle vara lika feg jag med. :)

När det gäller omröstningen så vet jag faktiskt inte vilken dag som är sista, hittar ingen info om det. Men antar att det är till helgen, på söndag kommer en ny triss och det lär nog vara klart tills dess. Tack i alla fall, du är gullig. :)

Ha en fortsatt fin upplevelse och fota massor!

Kram

2011-08-11 @ 23:35:50
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Anna-Karin

Har verkligen njutit av ditt fina resereportage. Nu vet jag mer om Shanghai än jag visste innan, trots att Christer varit där så många gånger. Ska vara en skicklig bloggare till det här! Synd att jag missade när du skulle åka för jag hade tänkt tipsa om en seriös affär där Christer brukar köpa objektiv till mig.

2011-08-12 @ 15:00:28
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se