Smutsgult

Visst är det märkligt som man suger åt sig vissa trender ibland!
För nån månad sedan när jag såg att gult var en kommande trendfärg så slog jag bakut!
Nej, inte gult! Men nu dras ögonen hela tiden mot den färgen, framför allt den lite mer
smutsgula tonen. Att man är så påverkbar! Men visst är gult snygg, särskilt till svart, grått
och vitt även om den fungerar fint ihop med andra färger också, t.ex. petrol!

De två översta bilderna visar mer exakt den tonen jag menar,
i alla fall på min skärm... för jag vet att färger kan se olika ut i var och ens dator.



Bild: Carl Hansen & Søn



Bild: Sköna Hem



Bild: Beckers



Bild: Sköna Hem


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag instämmer helt:)

Jag var ju och lyssnade på Li Edelkoort i somras.

När hon då pratade om gult kände jag som du.

Nu har jag tagit med färgprover hem från jobbet.

Det lutar åt om-målning när jag kommer hem från semestern:) i GULT;)

2010-09-30 @ 13:58:39
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Åpent hus

hei Irene

jeg har vært følger lenge, men nå har du endelig kommet i min bloggroll også :)

det bilder fra Skøna hem var heftigt.

Jeg har ønsket meg det Ikeabildet av Denise Grunstein lenge - har du noe ide om hvor jag kan hitta det, kanskje??



Hilsen

Åpent hus

2010-09-30 @ 19:19:57
URL: http://www.apenthus.blogspot.com
Postat av: Anna - Balkongliv

Å, jag gillar verkligen den färgen! Men måste förstås påpeka att jag har gjort det länge. ;-) Men jag kallar den nog chartreusegul, är det helt fel? För mig är smutsgul en mer senapsgul färg. Är våra datorer olika, månne?



Hursom, jag håller med dig - snygg är den! :-)

2010-10-01 @ 08:11:58
Postat av: Anna-Karin

Väntar precis på en gulrandig kudde som håller på att sys i dagarna. Kommer bli perfekt till nya mattan i vardagsrummet (hoppas jag) Gult är det nya rosa som Li Edelkoort säger.

2010-10-02 @ 00:25:02
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se