Växer så det knakar...

Så här ser det ut i växthuset för tillfället! Mängder av gula, röda, plommon, körsbär och helt
vanliga tomater som håller på att mogna i överflöd! Samma har det varit med gurkorna,
så mycket som i år har vi nog aldrig fått! Ja, som vi har ätit... och ätit igen och igen...
och gett bort! Det lär väl bli det samma med tomaterna...



Min man fick för sig att testa melon i växthuset men det blev inga frukter alls... trodde vi!
Men så när bladen på gurkorna vissnade här och där så hittade vi minsann tre stycken små
meloner på marken. Fast jag har svårt att tro att de ska hinna mogna innan det blir för kallt.
Kanske de kan mogna inomhus. Är det någon som vet hur man gör med det?



Det verkar vara ett bra år för frukt och grönsaker för plötsligt tog vindruvsplantan fart och
växte som bara den och vi får många klasar i år. När vi byggde om huset flyttades plantan
nämligen och den har vuxit dåligt sedan dess men nu verkar den ha kommit igång igen, den
är säkert 15-20 år gammal. Jag ska sätta upp något skydd för förra året kom rådjuren och
glufsade i sig de stackars få druvor som fanns då. Visst delar jag gärna med mig men det
är också trevligt om man får smaka några själv!


Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Oj vad härligt och så gott, det är alltid godare om man odlar själv!

2010-08-25 @ 08:18:49
URL: http://www.interiorguiden.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se