Ting Ute & Inne

Under den korta inrednings/ semestertrippen till Skåne hann vi med massor av butiker, sådana jag läst om på flera bloggar. Visst är det en fantastisk inspirations- och informationskanal, alla bloggar! En butik som verkligen stack ut från mängden var Ting Ute & Inne i Gislöv, Trelleborg. Kommer man från Ystad så ska man hålla utkik till vänster innan man kommer fram till Trelleborg, för vi var nära på att missa den. Det här är ett familjeföretag som startades för ca 15 år sedan av Maud och Håkan Strandqvist och jag fick chans att prata lite med Håkan som berättade att de har egen tillverkning av bl.a. betong och vattenspel samt att de även ritar trädgårdar och inreder för både  privatpersoner och företag.Själv var han uppvuxen på västkusten men hamnade i Trelleborg då han fick jobb där.
Det här var en butik helt i min smak med mycket för trädgården, mycket betong och mycket i svart och vitt som jag gillar. Jag kunde gått där hur länge som helst. Jag fastnade för betongtavlorna och ångrar att jag inte köpte en, förstår inte varför man tvekar ibland. Bilderna är mina egna och jag är ledsen för den dåliga kvalitén, att fota vitt... och svart i solen var inte det lättaste, det såg jag först när jag la in dom i datorn!




Tips: Ting Ute & Inne har också en webbutik samt en blogg.

Uppdatering!
Jag fick denna kommentar från Ting Ute & Inne och tänkte att den kan lika gärna få ligga här så alla kan ta del av informationen.
Fredrika här, en av Ting ute & inne-arna. Underbart att vår butik inspirerar er alla!!!Vi är alltså ett familje företag med mamma och pappa som bor bakom butiken och sedan är jag Fredrika, Karin och Susanna deras döttrar och vi jobbar alla i verksamheten som är vårt "skötebarn".
Vill ni ha löpande info om oss så gå gärna in på vår blogg:http://tinguteoinne.blogg.se/ och vill ni ha inbjudningar till inspirations kvällar och annat så skicka ett mail på: [email protected]
Vi har även en hemsida där ni kan läsa mer om oss:www.tinguteoinne.se
Tack för alla underbara ord om oss och tack för en mycket inspirerande blogg!

Kommentarer
Postat av: Helene

Dit åker jag alltid när vi är i Smyge!

Kolla gärna mitt inlägg från förra sommaren under temat Skåne.



Kram Helene

2010-08-05 @ 20:05:48
URL: http://langborgsullevidal.blogspot.com
Postat av: Elisabeth, anyhow.se

Lite så dramatique - KUL!!! :)

Skåne är riktigt, riktigt fint!!!

2010-08-05 @ 20:20:42
URL: http://levaleende.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vet du Irene, vi var där vi också när vi var på vår tripp till Skåne. Döm om min förvåning när det var maken som bromsade in och vände, när han såg skylten vid vägen. Jag blev himla glad, för det här var en butik helt i min smak. Så mycket snyggt så jag gick bara och njöt. Glömde att fota!!! Då förstår du hur mycket jag gillade den. :)

Vi köpte några fina droppformade glaslyktor och ett fat (fågelbad) och tre silverfärgade kulor att ha däri. Jättefint blev det. Synd bara att butiken ligger i andra änden av Sverige för den skulle jag gärna besöka igen.

Ha en fin kväll.

2010-08-05 @ 21:07:03
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Åh, mitt favorithak när det gäller inredningsbutiker att besöka på sommaren.

2010-08-05 @ 22:24:09
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: tina

Den missade jag när vi var i skåne sist....ser underbart fint ut,gillar stilen !



Ha en härlig helg! kram

2010-08-06 @ 15:16:21
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Pernilla

De där lite kvadratiska med hål i mitten (och en del andra liknande) fick vi in på Gallerix- där jag jobbar- för några veckor sen. Skynda dig till din närmsta butik och kolla om de finns kvar! :) Passar även på att tacka för en mycket trevlig blogg, för det är första gången jag kommenterar!

2010-08-06 @ 22:31:00
Postat av: Malin Inspiration & design

Hejsan! Jag kunde tyvärr inte se din kommentar hos mig. Den försvann nog. :)



Härliga utomhusbilder du bjuder på! :)



2010-08-08 @ 08:54:24
Postat av: Fredrika S Olsson

Fredrika här, en av Ting ute & inne-arna.

Underbart att vår butik inspirerar er alla!!!

Vi är alltså ett familje företag med mamma och pappa som bor bakom butiken och sedan är jag Fredrika, Karin och Susanna deras döttrar och vi jobbar alla i verksamheten som är vårt "skötebarn".

Vill ni ha löpande info om oss så gå gärna in på vår blogg:

http://tinguteoinne.blogg.se/

och vill ni ha inbjudningar till inspirations kvällar och annat så skicka ett mail på:

[email protected]

Vi har även en hemsida där ni kan läsa mer om oss:

www.tinguteoinne.se

Tack för alla undrbara ord om oss och tack för en mycket inspirerande blogg!

2010-08-10 @ 16:02:59
URL: http://tinguteoinne.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se