Duntäcke

Vi tänker köpa nya duntäcken men velar hit och dit! Så då tänkte jag...varför inte lägga ut
frågan här, till er och höra vad ni tycker. Jag skulle vara så tacksam om ni ville svara!




Uppdatering
Det här blev det... klicka!



Vi har köpt duntäcken på Hemtex... faktiskt flera gånger vilket kommer sig av att dunet
"försvinner" efter ett tag så när ett år eller två gått så är det inte mycket dun kvar i dom.
Detta gör det dyrt i längden samtidigt som jag hört att man ska kunna ha duntäcken
i princip hur många år som helst om man sköter det rätt... vilket jag tycker att jag gör.
Nu har vi så smått tröttnat på Hemtex-dunet och tänkte testa på något annat märke och
det är där ni kommer in i bilden. Jag har några frågor och undrar om ni vill svara på dom?

1. Var har ni köpt täcket? Vilket fabrikat? Procent dun alt. fjäder?

2. Hur många år har ni haft det?

3. Om ni haft det många år, är det fortfarande fylligt?

4. Jag skulle också vilja veta... hur är det efter tvätt, dvs. om ni tvättat det någon gång?
(Helst ska man ju inte tvätta dun men ibland behövs det ändå)

5. Gärna egna synpunkter eller råd...

Tackar allra ödmjukast! Trevlig kväll och helg!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag har ingen erfarenhet av duntäcken pga att sambon är allergisk. Vi köpte dock ett "syntet"-alternativ som är å låter som ett duntäcke. Vi köpte det på Hemtex (halva priset) å har haft dom i några år. Vi är jättenöjda. Dom är percis som när vi köpte dom å vi köpte "cool". Dom är varma på vintern å svala på sommaren, fast när det är som varmast å kvavast så blir det bara påslakan ändå. ;)

Hoppas ni hittar nåt som ni gillar!!

Kramen, Maria

2010-08-06 @ 19:06:32
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: IsGabby

Hej,



Jag har sedan tre år tillbaks ett IKEA duntäcke för dubbelsäng och jag har inte märkt att dunet har "rymt". Vi är mycket nöjda. Däremot är mitt råd att ta ett svalt täcke om man ska ha dubbeltäcke. Det blir tillräckligt varmt.



Hälsningar

IsGabby

2010-08-06 @ 20:22:55
Postat av: bitte



Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys Designa sko tävling.

Börjar närma mig finalplats och vinner jag pris delar jag på vinsten



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

Postat av: FRÖKEN KUMLIN

Jag gillar inte alls duntäcken. Min erfarenhet är också att dunet försvinner eller hamnar i ett hörn. Sen har jag lite bacillskräck och vill kunna tvätta täcket med jämna mellanrum.



Nu har jag ett syntettäcke från IKEA och det är hur fluffigt och mysigt som helst. Har haft det i tre år och är kanonnöjd!



Lycka till =)

2010-08-07 @ 10:13:08
URL: http://www.metrobloggen.se/Kumlin
Postat av: Nilla

Jag trivs med mitt: http://tankebubblor.blogg.se/2006/september/sommardun.html

2010-08-07 @ 16:01:57
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Det här läser jag med intresse. För jag kommer också att köpa nya täcken,i samband när jag köper ny säng.

Måste bara måla lite mer först :-)!

2010-08-08 @ 16:40:05
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Duntäcke

Jag har precis samma problem hemma. Är nu inne på min tredje omgång duntäcken efter bara tre år, måste verkligen hitta en lösning snart...har du kommit fram till någon bra lösning på det här problemet? :)

2011-12-15 @ 14:48:10
URL: http://duntäcke.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se