Enbart en viskning

Jag fick en utmaning härom dagen... av ett lite ovanligare slag. Den kom från bloggen ENBART och är en berättelse som  man fyller på efter hand. Jag har valt att skicka den vidare till Lissen To.


Triller


Enbart en viskning!
Enbart en viskning var allt som hördes, i övrigt var det helt tyst. Hennes ögon glänste när hon stilla lutade sig fram för att höra de svaga orden. "Snälla ge mig din hand, ge mig en chans. Jag lovar, ja, jag lovar allt vad du vill, vad som helst bara du ger mig din hand, så snälla, snälla, ge mig din hand!"

 

Skulle hon våga? Hon tittade länge på varelsen som låg där nere. Tårarna rann när hon tvekande sträckte fram sin hand. Jag måste göra det, jag måste bara göra det, tänkte hon. Jag kan inte låta bli…

Hon kände något mot fingertopparna… något kallt…

 

 

... forsätt historien här.

 

Författare:

Peter PC Carlsson

Proforma



Var med och skriv en gemensam berättelse!

Läs först igenom historien på bloggen hos den som kontaktade dig. Du kopierar också all denna förklarande text i inlägget hos den som kontaktade dig.

Kolla ovanför rubriken om temat är Thriller, Humor eller Romans. Följ temat som är på just din historia!
Var och en skriver en till tre mening/meningar.
Längst ner fyller du på med ditt namn under listan av författare, länka gärna till din sida.

Därefter publicerar du på din blogg och kontaktar någon som du vill ska fortsätta historien. Du försäkrar dig om att historien publiceras hos den du kontaktar. Annars kontaktar du någon annan. När du gjort detta bekräfta du hos den du fick ifrån.

På kvällen den 15 oktober 2008 skall du som då har en av de tre historierna kontaktar Peter PC Carlsson på bloggen Enbart  som startade historien den 15 september. Därefter publiceras historierna i sin helhet på http://enbart.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Lissen

Ja, jag antar utmaningen. Men undrar lite hur långt/kort jag ska skriva och hur lång tid jag har på mej??? Vet du??? Men några rader kan jag nog plita ner!!!!

Kram

2008-09-16 @ 20:17:34
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Underbart, jag ser fram emot att se slutet på denna historia.



Gå gärna tillbaks till min blogg, jag samlar in pengar till Barncancerfonden. Med hjälp av ett mycket fantastiskt inlägg av en mamma.

2008-09-16 @ 20:38:42
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag har lagt till dig bland mina länkar, hoppas det är okej?

2008-09-16 @ 20:40:51
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se