Forever & Ever

Så har första veckan gått... jobbveckan, alltså! Och det har faktiskt bara varit jobb, mer än vanligt! Och efter det bara hem och sova... så det vackra vädret har jag knappt hunnit känna av. Och är inte det typiskt att värmen ska komma nu när semestern är slut! Nästan så man känner sig lite lurad på konfekten men det är ju bara att gilla läget. I helgen ska jag njuta om inte annat. Och nästa vecka är jobbet på vanlig nivå igen.
 
 
Nu när vi börjar få klart runt altan (lite målning återstår) blir jag sugen på att ändra lite med växterna och mest sugen är jag att göra en blå rabatt. Så jag sökte helt enkelt på blå blommor i olika varianter som komplettering till dom jag redan har och sprang då på en ny hortensia som heter Forever&Ever. Det är en robust hortensia som är speciellt framtagen att klara kalla klimat, den är vinterhärdig i upp till -25 grader. Den blommar på både års- och fjolårsskotten och behöver inte heller beskäras då den inte blir mer än ca 90 cm hög. Vill man inte ha den i rabatten trivs den också i en stor kruka.
 
 
När vi var nere i Höganäs såg jag flera trädgårdar med intensivt blåa hortensior och kanske var det den här sorten. Jag tycker om hortensior fast ibland kan jag känna mig lite kluven... om det är "tantvarning" på den eller om den är för romantisk... om ni förstår vad jag menar. Forever&Ever finns att köpa på bland annat Blomsterlandet så det kanske blir en tur dit i helgen för att i alla fall kolla in den. Trevlig helg på er!

Kommentarer

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se