Första advent, lite julkänsla och boktips

Första advent idag och inget vore bättre än att få lite julkänsla en dag som denna så därför tog vi en tur till Gunnebo slott för den årliga julmarknaden... som jag faktiskt aldrig varit på trots att jag inte bor långt ifrån. Ingen kamera med men jag kan nämna att det var många marknadsstånd med både mat och hantverk. Bräutigams berömda marsipan inhandlades och dessutom... något som stått högt uppönskelistan i många år... ett grått fårskinn av typen "Gotland"! Är så glad för detta! Så check på den! Visst hade lite snö spätt på julkänslan ytterligare (som på den lånade bilden) men kylan gjorde faktiskt sitt, fy katten vad kallt det var! 
 
 
 
Men nu till nåt helt annat... jag tänkte tipsa er om en finfin julklapp till den inredningintresserade. Mija Kinning... Roomservice, Bygglov, Det knackar... har gett ut en bok som heter "Hus helt enkelt". Man får följa hennes husprojekt, från idé till färdiginredd villa. Boken är en härlig inspirationskälla för både husbyggare och inredningsintresserade. Mija har ju en fantastisk förmåga att få till inredning så smakfullt och mig tilltalar det mesta hon gör. Bilden på bokens framsida är tagen i hennes egna hem och är du nyfiken på fler bilder därifrån kan du titta här. Provläsa boken kan du göra här och den finns att köpa här!
 
Uppdatering: Såg att Ellas Inspiration har en tävling där man kan vinna denna bok!
 

Kommentarer

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se