Apelsinträd

Apelsinträdet lyser som små solar. Blir så glad av det! Nu gäller bara att få det att över leva också vilket redan har visat sig inte vara det allra lättaste! Det ska ju stå så ljust som möjligt och samma dag jag fick hem det ställde jag det i fönstret. Under har jag ett element som ångar på och vad händer? Jo, apelsinerna blev alldeles varma och mosiga och flera föll av. Alltså... svalare ska det stå (men fortfarande ljust), vattnas med mjukt, kalkfattigt vatten och duschas emellanåt. Gödslas under vår och sommar. Hm... känns som det är kört för min del! Ja... jag får väl passa på att njuta så länge jag lyckas hålla liv i det då! Hur gör du?
 
 

Kommentarer
Postat av: Ambienti

Å, vilket härligt träd! Ja, de ska nog stå ljust men inte för torrt och varmt...och till sommaren kan du säkert flytta ut det!
Men jag är ingen mästare på citrus...Jag fick ett underbart citronträd i present för många år sedan när vi bodde i lägenhet, men lyckades tyvärr inte hålla det vid liv...:(
Drömmen vore ju såklart ett orangeri!!;-)
Ha en skön dag!
Kram
Christina

2014-02-24 @ 15:28:10
URL: http://www.ambienti.se/blogg

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se