Kalasdags

Trevligt kalas blev det igår men det blir det ju alltid om man har trevliga gäster! Vi bjöd på tapas som vi hade gjort själva och det blir en del när man är 18 vuxna och fyra barn. Jag tycker det är trevligt med denna uppdaterade version av buffé och samtidig roligt att bjuda på något nytt och annorlunda. Som tapas hade vi tortillastrutar med pulled pork och syrad rödlök, laxkroketter med örtmajonnäs, marinerade kycklingspett, falafel med hummus, tarteletter med fetaost och karamelliserad rödlök, tomat och mozarellasallad och baconlindade dadlar och halloumi. Dessutom vitlöksbröd och pestosnurror samt oliver, korv och olika röror. Jag älskar att hålla på med sådant här, planerar och sedan går jag och väntar jag på dagen ska komma då jag kan få sätta igång. Bordet dukade jag i lila toner, en färg som det är många år sedan jag använde och det blev fint. Nu har vi röjt och diskat av och det syns inte ett spår av vad vi haft för oss och nu ska jag unna mig resten av söndagen fri! Ha en fin kväll!
 
Förra årets kalas gick också i tema, kolla här!

Kommentarer
Postat av: Catrin - nybliven mamma

oj oj oj, va gott det ser ut! Vart kommer idéerna ifrån? Kommit på 'recepten' själv?

Svar: Några rätter är eget. Har en bok med smårätter som jag plockat en del recept från också! Och så nätet förstås, där går ju att hitta allt!
Irene

2014-08-31 @ 20:13:51
URL: http://catrinwiberg.blogg.se
Postat av: Anonym

Men så mycket gott

2014-08-31 @ 20:39:10
Postat av: Ambienti

Å, så gott allt ser ut och så vacker framdukat (fint och smart med de små flaggorna...;-)). Jag förstår att festen blev lyckad!
Ha en fortsatt bra vecka!
Christina

2014-09-02 @ 09:57:38
URL: http://www.ambienti.se/blogg/
Postat av: Kerstins foto

Jisses vad du är duktig. Ser jättegott och inbjudande ut. Kan tänka mig att det var nöjda gäster som gick hem på kvällen. :)
Ha det gott
Kram

Svar: Äsch... det är bara att följa recepten, Kerstin! :$ Men tack i alla fall! Jag tror gästerna var rätt nöjda faktiskt! Allt gott till dig med! Kram
Irene

2014-09-02 @ 15:59:45
URL: http://www.kerstinsfoto.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se