Äppel, päppelmos

Det verkar som denna blogg tenderar bli en matblogg att döma av senaste tidens matinlägg! Och även idag då grytan gått varm med stort äppelmoskok. Mina numera vuxna barn älskar hemmagjord äppelmos med mjök och eftersom grenarna dignar av frukt har vi idag kokat ihop 12 kilo mos. Inte illa, va? Och detta är vad som blev kvar till mig, en ynkans lite burk! Fast det räcker gott och dessutom syns det knappt på träden att vi plockat så det finns massor kvar om jag blir mer sugen. Den fina burken fyndade jag här i somras, perfekt även att servera desserter ur. Så det får bli mitt tips! Trevlig söndagskväll!
 

Kommentarer
Postat av: Lenal

Så härligt att kunna göra eget. Jag saknar verkligen vårt äppelträd. Jag brukade göra torkade äppelringar, perfekt när man blir lite sötsugen.

Ha en fin vecka!

Kram

2013-09-22 @ 19:44:24
URL: http://jagochvitt.blogspot.com
Postat av: Kerstins foto

Vilken lycka att ha så mycket frukt att ösa ur. Hemgjort äppelmos är så gott men det har jag aldrig pga bristen på äppelträd. ;)
Må så gott.
Kram

2013-09-26 @ 14:11:17
URL: http://www.kerstinsfoto.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se