Målade väggar

Vem minns väl inte kaffe latte-färgen som var så inne för så där åtta-tio år sedan! Det var många som hade den tonen på väggarna eller bara som en fondvägg. Och om jag inte minns fel var nästan lika många eländigt trötta att de nästan...hrm... spydde åt den! Dock inte jag eftersom mina väggar var vita. Visst har jag haft färg på väggarna också men det var ååår sedan som de var allt från gula rostfärgade till blåa och rosa... you name it! Men de senaste tjugo åren, cirka, har de som sagt varit vita och får nog så förbli, MEN... jag gillar känslan man får när man "murrar" till det, det ser så mysigt ut! Ombonat i allra högsta grad! Vad tycker du?
 
 
 
 
 
 
 

Bilder: Alvhem

Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Jo, jag håller med. Det ser varmt, skönt och välkomnande ut. Hade funderingar på att kanske tapetsera om hallen till en varm beige färg men jag är lite småkär i tapeten vi har där så den får nog vara kvar nåt år till. :)
Ha en fin vecka, Irene.
Kram

2013-11-18 @ 00:20:33
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Ambienti

Ja, jag håller också med. Det ser jätte härligt och inbjudande ut på bilderna som du visar. Och det blir effektfullt till lite bredare lister, fönsterfoder och stuckaturer. När vi bodde i en sekelskifteslägenhet innan vi flyttade till hus, hade vi färg på en del väggar av just den anledningen. I vår mindre hall vågade vi oss till och med på en lite mörkare grå färg och det blev jätte fint. Men nu är det vitt som gäller hos oss också!;-)
Ha en fin kväll!
Kram
Christina

2013-11-18 @ 21:47:43
URL: http://www.ambienti.se/blogg

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se