Bambustege

Nu var det inte bara hyllan som gav förändring på gästtoan. Jag har också gjort en stege för handdukar, mer som dekoration egentligen. Jag hittade bambupinnar hos trädgårdshandlaren, storlek större till sidorna och den mindre storleken till stegen hade jag redan hemma. Så fick jag hjälp av min man att borra hål i sidorna vilket inte var det lättaste med en sådant "sprickglatt" träslag... eller gräs som det egentligen är, men det gick hysat bra. Sedan sprutmålade jag allt med svart blank färg innan jag satte ihop stegen. Runt varje hål snurrade jag sedan ett papperssnöre för bättre stadga och så här blev allså resultatet! Mer än nöjd, kan jag säga...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: miaw

Fiffigt och fint! Snyggt med det svarta pappersnöret! Jag gjorde en likadan till min terass, men virade då ståltråd runt som rostade fint! Trevlig helg från åland!

2013-11-08 @ 10:40:32
URL: http://miawinredning.blogspot.com
Postat av: Ambienti

Supersnyggt!
Ha en fin dag och hoppas att solen skiner hos dig också!
Kram
Christina

2013-11-13 @ 08:40:45
URL: http://www.ambienti.se/blogg
Postat av: malin

Jättefint!

Svar: Tackar Malin! Jag blev jättenöjd med stegen! :)
Irene

2013-11-14 @ 14:57:37
URL: http://inneoute.blogg.se
Postat av: Martina

Hej! JÄttefint stege, kopierar gärna konceptet, men var hittade du bambustavarna?
HÄlsningar!

Svar: Hej! Och tack! Kopiera du på, det är bara roligt att du blev inspirerad! :) De tjocka bambukäpparna som jag använde till sidorna är köpta på Plantagen (se länk i inlägget ovan). De tunna till själva stegen hade jag sedan tidigare, dom är köpta i en annan trädgårdshandel! Länkar till allt jag hade när jag gjorde stegen finns i inlägget så klicka vidare där! Lycka till!
Irene

2014-07-03 @ 13:55:07

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se