Sol, lax och godaste såsen!

Om söndagens väder var härligt har dagens väder varit minst sagt fantastiskt! Ojojoj... vilken sommarvärme! Men säg den glädje som varar, det väntas tydligen svalare igen. Eller mer normalt för årstiden kanske. Och jag väntar gärna med högsommarvärmen till sommar och semester om jag måste välja och istället glädja mig åt de dagar som överraskar på våren eftersom det verkar vara svårt att få både ock! I alla fall så bjöd dagen inte bara på väder utan även grill, annat vore inte att vänta en sådan här dag! Lax stod på matsedeln med godaste såsen till. Här kommer den i repris... 2 dl creme fraiche, 2 dl grädde (feta varianterna av båda) och en fiskbuljongtärning. Blanda och koka tills den tjocknar och så koka lite till, rör och rör så det inte bränns vid i botten av kastrullen. Dutta i lite cayennepeppar och servera... till lax är godast. Ris till om man vill ha det samt någon grönsak. Mums!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Du det där såg gott ut, Irene. Vi har ännu inte kommit igång med grillandet men till helgen får det faktiskt bli av.
Härligt att ni haft sommarvärme även om den inte är beständig. Vi har haft riktigt varmt idag, runt 18 grader och man har som inte riktigt fattat att det skulle bli det så när jag gick ut var det med jacka på. Den behövdes inte kan jag lova. :) Nåväl, den riktiga värmen har knappast kommit för att stanna här heller men man får ta tillfället i akt och njuta när det bjuds. Förkylningen är verkligen otroligt seg, hostan sitter fortfarande i och man blir så trött och slut av den. Får hoppas att det ger sig innan helgen i alla fall för på lördag är det dop av minsta barnbarnet. :)
(Tack för krya på-hälsningen.)
Ha en fin vecka.
Kram

2013-05-08 @ 00:27:41
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Jessica Högdahl

Godaste såsen! Barnen älskar den, men jag kan tipsa om att även ha i cantadou gräslök! Blir snäppet bättre.

Svar: Tack för tipset! Det ska jag testa någon gång... även om jag älskar såsen som den är!
Irene

2013-05-08 @ 06:47:55
Postat av: Lissen

Åh vad gott det låter. Den här såsen brukar dottern här hemma gör i olika varianter.

Underbart med värmen som har kommit, igår kväll satt jag ute på balkongen och läste bok. skönt med solstrålar som fortfarande är varma då.

Kram och hoppas att allt är bra med dej.
// Lissen

Svar: Ja, säg den glädje som varar... sommarvärme igår och det blev regn och rusk idag. Men allt är ju så sent denna vår så värmen kommer nog på riktigt snart!Allt är bara bra med mig! Hoppas detsamma med dig!
Kram
Irene

2013-05-08 @ 07:17:10
URL: http://lissento.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se