Så här klär jag om sängen

I inlägget om sovummet i söndags fick jag en fråga av Karin och jag tänkte att det kanske är fler som är intresserade av mer exakt vad det är jag gör med sängen så jag visar med några bilder här på bloggen. Sista bilden är en mer utförlig beskrivning på tygåtgång och hur jag gjorde...
 
 
Jag fuskade faktiskt med att inte ha tyg där sängarna möts i mitten och inte heller vid huvudändan. Däremot går det in en bit, runt hörnen för att det ska se ut som att det är runt om. Nu är det bara häftpistol som ska fram och så ska tyget sträckas lite lätt... syns ju på vänstra bilden nedan... och sedan skjutas fast undertill. Men det får bli en annan dag så...  fortsättning följer.
 
 
 
Här under (sparas som bild) visar hur jag räknade ut tygåtgång till två sängar.

Kommentarer
Postat av: Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡

Fiffigt! Och resultatet blev snyggt!

2013-03-19 @ 20:08:26
URL: http://malinlindstroms.blogg.se/
Postat av: Anna - Stugstrapatser

Supersnyggt jobbat! Du är så himla duktig, du. :) Och om du vill berätta mer om hur du tänker när du mäter tyget och syr hörnen så är iaf jag intresserad! Vi har flera gamla sängar i stugan som skulle må bra av ett nytt tyg - där kan jag ju dessutom välja nåt lite oväntat. :)

Svar: Tack Anna! Du är nog lika duktig, du! :) Visst är det ett bra sätt att snygga till en säng! Eller skoja till om man vill! Jag mailade dig en beskrivning.
Irene

2013-03-21 @ 06:20:32
URL: http://www.stugstrapatser.se
Postat av: När Annie fotograferar

Fint! Mycket finare än det gamla tyget! :-)

2013-03-24 @ 10:44:46
URL: http://www.narannie.blogg.se
Postat av: Anna-Karin Sten

Formsy! Det där är nog över min kunskap, skulle jag tro.

2013-03-29 @ 22:46:58
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Michaela

Måste säga att det här var himla smart!

2013-04-03 @ 10:19:03
URL: http://vintagegroupie.blogg.se/
Postat av: Mammami

Satan i gatan vad duktig du är. Har en relativt ny säng men valde fel färg så tänkte ge mig på att klä om den. Drömmer inte om att komma i närheten av hur fint du fått till det men om du vill maila mig beskrivning av Ffa hörnen och hu du mäter för att formsy vore jag jätte glad.

Hälsningar

Marie

2014-08-07 @ 11:57:28
Postat av: Anna Jönsson

Mycket snyggt. Ser att inlägget har några år på nacken men om möjligheten finns skulle jag vara mycket tacksam för närmare beskrivning. Tanken är att klä om resårmadrass från IKEA med icke avtagbart tyg idag.
Mvh Anna

2016-06-18 @ 13:52:11
Postat av: Anonym

Hej!
Va fint det blev! Skulle också bli jätte glad om du skickade en beskrivning hur du sydde. Ska klä om mina nedersta resormaddraser på kontinentaldängen.
Mvh Håkan

Svar: Hej Håkan! Ledsen för sent svar, uppdaterar inte blogg längre och är sällan inne och kollar. Du får gärna en beskrivning av mig. Skicka mig ett mail först till [email protected] så svara jag dig den vägen. Mvh Irene
Irene

2018-02-23 @ 23:35:58

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se