Ernst bänk

På tal om växthus så är steget inte långt till orangeri och det får mig att tänka på årets upplaga av "Sommar med Ernst" där han sätter händerna i just ett sådant! Tänk att ingen gjort om detta vackra hus tidigare... (mycket jobb och kostnad, förstås)... så det ska bli kul att se vad han gör med det och med inledningsprogrammet som var i veckan tvivlar jag inte en sekund på att det blir bra. Det gamla växthuset på baksidan ersattes av ett regelverk till en pergola som jag tyckte mycket om. Spaljén för päronträdet var jättefin. Och hängbänken men det jag fastnade för var den andra bänken som såg så lätt ut att göra, den som syns på bilden längre ner. Lekablock, trä och lite murbruk var det som behövdes så den idén, fast med viss modifikation, tar jag med mig från första programmet. Nej, nu ska jag hasta iväg! Det blir de kalasande igen... för lilla mamma ska firas på sin födelsedag. Ha en fin söndag alla!
 
Skärmdump från TV4 Play
 
 

Kommentarer
Postat av: Ambienti

Sommar med Ernst...Tack för påminnelsen! Jag missade tyvärr första programmet. (Jag får titta på TV4 Play ikväll...:) Så härligt det vore med ett orangeri - det är verkligen en dröm!
Din passionsfruktstårta i inlägget nedan så läcker ut! Det vore jätte snällt om du ville dela med dig av receptet (eller berätta var jag hittar det)...Jag har en dotter som älskar just passionsfrukt (och kladdkaka:)!
Ha en riktigt fin dag!
Kram
Christina

Svar: Christina: Jag ska se om jag hinner knåpa ihop receptet och maila det till dig imorgon/ Irene
Irene

2013-06-24 @ 14:09:33
URL: http://www.ambienti.se/blogg

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se