Grön jul - naturlig jul

Fin julinpiration helt utan rött som väl annars är den vanligast färgen på jul! Här får naturen dominera i form av en liten vinterträdgård på ett gammalt bord. Vimplar har vi sett mycket av det senaste året och de går ju att variera i det oändliga. Här är de gjorda av tapetprover, gamla notpapper och presentpapper. De vita papperbollarna associerar till snöbollar och stubbarna på golvet förstärker ytterligare den naturliga känslan. Och sist men inte minst måste väl ändå rumsgranen vara som störst detta år, även om den inte är så stor till storleken. Den ser man ju mest överallt och jag kan inte annat än att erkänna att även jag är sugen på en. Men efter jul har jag säkert tröttnat så jag nöjer mig med den vanliga stora granen, det blir fint det med! Miljöerna på bilderna är gjorda av Emma Persson Lagerberg och Petra Bindel för Elle Interiör. Fin söndag och tredje Advent!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nilla Tankebubblor

Underbara bilder!

2013-12-15 @ 10:34:30
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Ambienti

Tack för inspirationen! Det får nog bli lite granpyssel med dottern någon kväll...
Ha en fin vecka!
Kram
Christina

2013-12-16 @ 11:28:03
URL: http://www.ambienti.se/blogg

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se