Vägghängd hylla

Här har varit tyst några dagar då jag bytt arbetsdagar för att passa litet barnbarn och då får man ingen tid för datorn, inte! Men det är så mysigt att få rå om den lilla prinsessan (hon kallar sig så) fast ni ska veta att jag var bra trött när de åkte hem igen. Har ni förresten märkt att det är något knas med statistiken? Förra veckan sjönk den dramatiskt och jag vet att det inte bara var hos mig. Är det någon som vet vad det beror på? Så tänkte jag passa på att pusha för en tävling som jag snart ska lägga upp här på bloggen så titta gärna in igen! Härliga fredagen är här igen... trevlig helg på er!

 
Norrgavel har kommit med ett ny vägghängd hylla som man kan bygga på så stor och lång man vill. Den är i massiv såpad eller oljad ek och luckorna är relief och inpressad i en tjock träfanér. Modulerna sätts ihop med hjälp av en ny sammansättning och på så sätt slipper man dubbla mellansidor vilket blir mycket vackrare och dessutom sparar material. Och så finns ingen baksida vilket i mitt tycke gör den ännu mera vacker samt nättare. Formgivare är som till alla Norrgavels möbler Nirvan Richter.
 
Vet ni förresten hur namnet Norrgavel kom till? Det kom till alldeles i början av 1990-talet. Familjen Richter hade flyttat in i ett "gatuhus" i Lund och startat en verksamhet som skulle bli företaget Norrgavel. Nirvan (f d Erik) Richter funderade på vad hans företag skulle heta och fick under ett telefonsamtal tipset att döpa det till något som hade anknytning till platsen där företaget låg. "Vad skulle det vara, här finns ju bara en hög norrgavel!" utbrast Erik och så fick det bli, namnet var valt. Läs mer "Om..." här

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Vägghängda skåp, så praktiskt. Roligt att höra hur Norrgavel fått sitt namn.

Det är roligt och mysig att vara med små prinsessor och prinsar, men lite trött blir man.
Nu ska jag landa i vanlig vardag igen, åh vilken trevlig resa jag var på, minne för livet.

Jo här har statiskiken sjunkit mycket ......
Men jag fortsätter i vanlig ordning, gillar ju så att fota och redigera.

Ha en fin vecka. // Lissen

2012-11-13 @ 19:13:01
URL: http://lissento.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se