Unikt hus

Bo Cederlöf är en av vår tids mest framstående svenska arkitekter. Han har bl.a. ritat privata bostäder, kyrkor samt byggnader som t.ex. Luleå Stadshus, Canonskrapan i Gårda och den runda Pressbyråkiosken på Drottningtorget, de båda sistnämnda  i Göteborg. Nu är hans eget unika hus till salu, ett hus som han ritade och byggde 1961 och bodde i med sin familj i 48 år. Huset är så gott som i orginalskick, bara några behövliga renoveringar har gjorts och här återfinns vackra detaljer såsom öppen spis samt dörrar och paneler i oregon pine. Det finns inte många hus i vårt land med denna proveniens och detta bevarade skick så det här är ett unikt tillfälle för den som söker något annorlunda. Här kan man läsa mer och även se ett gäng fler bilder än dom jag visar här. Personligen tycker jag det här är ett  fantastiskt vackert hem! Och då ska ni veta att jag egentligen inte är särskilt förtjust i trä inne. via [room] by sofie





















Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Det skulle vara kul att få gå en riktig husesyn och känna av stämningen. Men det räcker långt med bilderna också. Tack snälla för din röst på min triss. Du är snäll, du.

Ha en fin fredag.

Kram

2011-11-04 @ 01:11:20
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Andreas

Gud vilken härlig öppen spis! När kan jag flytta in? :)

2011-11-08 @ 16:20:17
URL: http://www.julklappar.co

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se