Vårteckensutmaningen 2011

Trettonde veckan
Nu har det hänt saker i trädgården, kan ni tro! Under helgen kom potatisen i jorden... och löken! Nu är det bara morötter och ett par sorter till som ska sås. Växthuset blev också färdigt med tomater och gurkplantor. Och så hann vi med att få ordning på allt ogräs på framsidan och ena gaveln också när vi ändå var på gång. Kan säga att jag var en aningens mör i kroppen även om jag inte grävde på grund av en kass rygg, det fick min man göra! Ser ni att clematisen har börjat slingra sig i spaljén, vi köpte en vit också som står vi den andra spaljén. Och till min glädje hittade jag några alliumbollar som jag trodde hade försvunnit. Ja, man ser verkligen trädgården med andra ögon när man ska ta bilder till Vårteckensutmaningen! Så kommer här en hel hög med bilder som alla är fotade idag.












Klicka på bilden

Kommentarer
Postat av: oddbrownbird

Jag blir helt stum när jag ser din trädgård, hur bär du dig åt människa?!



=)

2011-05-24 @ 20:31:11
URL: http://www.oddbrownbird.com
Postat av: Viveka på Humlebacken

Fiiint!!!

2011-05-24 @ 21:46:13
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Jenny

Visst måste det vara nu det är som allra härligast - syrenerna blommar som galet och liljekonvaljerna poppar upp överallt - det luktar sååååå mycket sommar! Underbart att vara ute och strosa :-)

2011-05-24 @ 22:30:27
URL: http://www.fyraifamiljen.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se