Vårteckensutmaningen 2011

Sista veckan
Grande Finale... och fjortonde veckan! OCH högsommarvärme dessutom, härligt avslut på Vårteckensutmaningen! Första bilden tog jag från fönstret på övervåningen! Här ser man att rhododendron börjar slå ut, dom två vi har på baksidan. Riktiga gamlingar! Den stora som står närmast garaget är över sextio år gammal, kanske t.o.m ännu äldre! Där kan man verkligen snacka om växtkraft och överlevnad! Den rosavita som står vid stentrappan är också gammal och var verkligen illa däran när vi flyttade hit men efter att vi tog bort alla sjuttioelva ormbunkar som jag skrev om i tolfte veckan har den börjat växa och är nu riktigt tät och fin och har så vackra blommor. Samma vecka, första bilden stod jag längst ner till vänster om garaget och tog... så nu har ni fått en översikt på baksidan. Så ser ni också dvärgsyrénerna i nederkant på första bilden, de har börjar blomma nu. De är ju senare än vanliga bondsyrener. Nu kan man tro att jag bara har en baksida i trädgården men inte... framsidan är bara senare anlagd och inte lika uppvuxen och blommande som baksidan är. Och precis som jag vill med rumsindelning, det är alltid så svårt att få fram det på en bild, det syns bättre när man står i trädgården. Till sist en bild från växthuset där gurkorna börjat blomma, det var ju faktiskt bara en vecka sedan vi planterade! Önskar er en skön sommar, alla Vårteckensutmanare...








Klicka på bilden

Jag vill också passa på att tacka för alla fina hälsningar jag fått om trädgården! Den är stor, likaså intresset... fast det ÄR mycket jobb med den, hela tiden! Många av buskarna och träden är från förr innan vi bodde här och det är min svärmor som ligger bakom det mesta. För oss är det att vårda arvet samt hitta bra komplement som också passar för oss. Vi har en bit kvar...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så vackert!! Förstår att det att mycket jobb.

Önskar jag hade en sån grön och blommig trädgård.

Men då skulle jag behöva anställa en trädgårdsmästare med mina "gröna fingrar" ;-)

kram

2011-05-31 @ 14:25:34
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Så vackert!!

2011-05-31 @ 23:20:16
URL: http://humlebacken.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se