Vårteckensutmaningen 2011

Fjärde veckan
En dag sen kommer mitt bidrag till Vårteckensutmaningen. Jag hann inte med under helgen och igår var det alldeles för mörkt efter jobbet för att fota ute, jag ville nämligen se om det fanns något i trädgården. Nu har jag precis tagit en runda där för att leta vårtecken... jissen vilket liv det var på fåglarna... men jag tycker det går trögt med våren här i västra Sverige. Visserligen känner man det i luften och solen skiner, men jag har inte fått den där härliga känslan i kroppen än. Den längtar jag efter! Sötaste vårblommor hittade jag i alla fall, som ni ser så blommar blåsippan nu. På bilderna under syns julrosen som kämpar sig upp genom jorden och sedum som lyser så fint med röda små skott, den har vi lite överallt numera så där får det bli en rensning framöver. I högra hörnet längst ner syns en primula som också är på gång.




Klicka på bilden
för deltagarlistan

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh vad härligt det ser ut med blåsippor som blommar. Vad jag längtar till dess jag får krypa runt bland sippor och krokusar.

Hoppas att vårkänslan infinner sig hos dig, ni slipper ju snö i alla fall. :)

Här är det 6-7 plusgrader och det blåser hårt. Solen skiner så det tinar på rätt bra, men än är det mycket snö som ska bort.

Ha en fin dag.

Kram

2011-03-22 @ 13:02:43
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: tina

Å vilka härliga bilder....här skiner solen idag och man blir så glad att snön äntligen är borta.

Ha en fin vårdag..kram!

tina

2011-03-22 @ 13:40:23
URL: http://tinaminastina.bloggt.se
Postat av: Lotta

Härliga bilder.

Här skiner solen idag, men det blåser otroligt mycket. Men det är bra för det tar ordentligt på snön:-) kram

2011-03-22 @ 15:38:35
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Gud så härligt med vårtecken!

Kram

2011-03-22 @ 20:04:50
URL: http://designtjejen.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se