Lampor

Lampor är något som kan göra en inredning och ge ett särskilt uttryck åt rummet. Jag hittade några som är riktiga uppstickare, annorlunda och ovanliga i både form och utseende. Kanske inget för var och en att ha hemma men definitivt lampor man kan titta på flera gånger.


Vapeur, design Inga Sempé för Moustache. Stor volym och viktlös var formgivarens tanke med den här lampan. Får mig att tänka på en kockmössa! Inga Sempé har också designat för Gärsnäs.



99", design Aviad Petel. Lampan tillhör 1"- serien där varje rand på lampan är 1 tum bred. Den är tillverkad i björkfanéer som ger ett varmt sken. Lampan mäter 74,5 cm i diameter.



Cloud softlight, Molo design. Som ett böljande mjukt landskap i lysande former kan man beskriva den här lampan. Särskilt om den sätts ihop med flera. Den är tillverkad i ett särskilt non-voven material, Tyvek© som är 100% återvinningsbar.



Jag är ledsen att jag inte besöker er så flitigt för tillfället. Jag har en rygg som spökar,
ett diskbråck som inte alls tillåter långa stunder framför datorn för då går jag som en
gammal gumma... böjd! :) Nej, det är rätt upp och gå som gäller och det är jag glad för
så jag kan jobba! Jag har det så här av och till så om några dagar är det säkert bättre!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Häftiga lampor!

Usch, ont i ryggen är inget vidare.

Det har jag också emellanåt, det var därför jag fick sluta jobba som frissa.

Krya på dig!!! Kraam

2011-03-23 @ 06:15:53
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Kockmössan var rolig! Krypa på dig! För mig har det också varit långt mellan besöken hos andra bloggar för tillfället. Jobbet har slukat mig fullständigt, och denna veckan har jag en välbehövlig paus i Åre och ligger mest på soffan och läser böcker om kvällarna i stället för att blogga.

2011-03-23 @ 07:56:47
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Marias Hörna

urhäftiga..:) Kram Maria

2011-03-23 @ 15:30:55
URL: http://mariashrna.blogspot.com/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se