Lagerfeld + Orrefors = sant!

Karl Lagerfeld har ett spännande samarbete med Orrefors som nu visar sig ge frukt i form av lika spännande glas. Jättefina i mitt tycke, raka och strikta precis som jag gillar! Glasen finns i olika storlekar och i tre färger... klarglas, mjölkvitt samt dramatiskt svart, precis som herr Lagerfeld själv på bilden nedan. Underlägg finns till, också i glas men jag kan tycka det känns lite obalanserat till några av dom, däremot tycker jag de passar perfekt till vattenglaset. Praktiskt i alla fall för att slippa söl på duken. Förutom glas har han dessutom formgivit en serie med vaser och skål som vilar på fyra kristallglober på genomskinliga plattformar. Glasen kommer att visas på NK glas, porslin och kök från 10 juni och två veckor framåt och säljs sedan exklusivt på NK från 1 september. Och priset, jag det får vi väl se då... om vi vågar!








Många strängar har denne man på sin lyra! Han har samarbetat med Coca-Cola tidigare och nu har han gjort det igen! Här har vi först den romantiska Bernadette, sedan den fashionabla Eleanor och till sist den rockchica Irene! Är man nu en riktig fan av Lagerfeld så intar man naturligtvis sin cola light i ett Orreforsglas... undrar om monsieur gör det själv!? Tyvärr verkar det inte som att flaskan kommer att säljas i Sverige, däremot i Paris och förmodligen i Danmark för den som ska dit... så håll ögonen öppna!

"Coca-cola light Edition Collection by Karl Lagerfeld" kommer att vara

den självklara accessoaren för alla modemedvetna kvinnor.




Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Glasen är coola, men någon Coca-cola får han mig inte att dricka oavsett design på flaskan.

2011-06-12 @ 23:15:09
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Anness Design

Supersnygga glas!

Dom skulle jag verkligen kunna tänka mig att ha.



Kram Anne

2011-06-12 @ 23:50:41
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Husligheter-Maria

Orrefors specialgjorde faktiskt ett Coca cola-glas åt honom i samma veva som de gjorde dessa. Han vill att de också ska säljas, men Orrefors har inte bestämt sig ännu på den punkten. Men Kalle själv har alltså ett Orreforsglas att dricka Colan ur. =)

2011-06-13 @ 06:37:07
URL: http://husligheter.elle.se/
Postat av: Kerstin

Jättefina glas och flaskorna är riktigt läckra de med. Dricker inte Cola själv men skulle gärna ha flaskorna. :)

Ha en fin vecka.

Kram

2011-06-14 @ 00:55:46
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: odd brown bird

Läckert - vill haaa!!

2011-06-14 @ 12:36:20
URL: http://www.oddbrownbird.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se