Att lyfta blicken

I snart två års tid har jag gått samma väg från bussen till jobbet, förbi Avalon hotel men aldrig lyft blicken uppåt, i alla fall inte åt detta hållet. Så var det äntligen dags förra veckan och vad får jag se då? Jo, det här! Hästarna... Fronts stora lamphästar! Har de alltid stått där? Jag vet faktiskt inte! Dom är så häftiga och så verklighetstrogna, precis som om det stod levande hästar där uppe på balkongen! Sånt gillar jag!






När jag såg den här hästen första gången tyckte jag väl så där om den och att den måste vara svårplacerad i ett vanligt hem. Men så har jag sett den i några sammanhang som t.ex. detta reportage och då tycker jag den är både fräck och kul. Klart att jag inte skulle vilja ha en sådan ståendes i mitt vardagsrum men så här på balkongen... som egentligen kan tyckas vara helt fel plats... är de bara så rätt! Ni vet väl att Front gjort ett bord också... av en gris, se här. Båda produceras av Moooi. Mina egna bilder utom den i mitten som kommer från Fronts hemsida.


Det här blir det sista inlägget om "kreativ fantasi" och design för denna gång men jag återkommer säkert för det finns så ofantligt mycket roligt att både njuta och förvånas av.
Nej, nu ska jag sätta fart! Vi ska åka och fynda på Freeport i Kungsbacka! Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Hihi, så skojigt. Jag har också sett den där lampan i en butik och just undrat var den kan passa in. Men där på balkongen eller i ett gigantiskt stort rum gör den sig bra.

2011-07-15 @ 11:16:29
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: LissenTo

Visst är det fantastiskt att man kan gå samma väg, dag ut och in och plötsligt se något nytt. Kan det bero på att man ändrar intressen eller påverkas av annat man ser. Jo så måste det vara.



En del som fotar försöker att fota vanlig vardag på ett intressant sätt. Då gäller det också att försöka se.



Kram Lissen

2011-07-15 @ 13:58:13
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: millandante

Nämen... inte för att jag går förbi så ofta men de har jag heller aldrig sett. Tittar ju bara på bassängen på andra sidan:)

Önskar dig en fin helg Irene!

Kram

2011-07-15 @ 19:12:28
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: A-K

Nej de måste vara nya där. Har aldrig sett dem heller och nog har man lyft blicken upp dit för att spana på poolen, så inte kan vi båda ha missat hästarna? Fina var dom där iallafall.

2011-07-20 @ 19:58:24
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se