Japanskt i Kina

Idag har vi varit på en kinesisk te-ceremoni! Spännande att få en bakgrund till deras tedrickande. Hälsobringande, stärkande och läkande är väl det som går igenom mest. En upplevelse... precis som gårdagens besök på den japanska restaurangen var så jag tänkte jag kunde visa er några bilder från igår. Jag är inte så bekant med det japanska köket och aldrig direkt varit lockad att prova eftesom jag inte gillar sushi och det är det jag mest förknippar med japansk mat men det var fantastiskt gott, välkryddat och smakrikt! Och inget mer rått än sashimi för den som ville. Visst är det lite kul att man ska åka till Kina för att uppleva det. Första är ett kollage av bara några av de rätter vi åt, det var säkert tre gånger så många totalt... så gissa om jag var mätt!  




Skorna fick vi ta av oss och lämna utanför så alla satt barfota. Vi satt två trappsteg ner för att komma i rätt höjd för stekbordet. Stackars servitrisen fick dubbelvika sig när hon skulle byta våra tallrikar. Maten portionerades ut allt eftersom den blev klar och så åt vi förstås med pinnar.












Här i Kina fungerar inte Facebook! Inte heller 'blogspot' så ni som har era bloggar där kan jag inte besöka, det blir bara en tom sida när jag klickar dit och samma är det med 'bloglovin' där jag har alla bloggar jag brukar kolla in. Google kan man söka på men inte klicka sig vidare från när det gäller bilder framför allt, ibland inte andra länkar heller.

Kommentarer
Postat av: Lena

Det där skulle nog passa mej perfekt!

Gillar all japansk mat, såpass att vi äter "julbord" på en japansk restaurang!



Ha det fortsatt fint!



Kramar

2011-08-09 @ 18:45:16
URL: http://jagochvitt.blogspot.com
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Det låter som en underbart härlig upplevelse. Jag gillar japanskt, så jag hade gärna varit med.

2011-08-09 @ 23:00:25
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se